حسن زارعی از همدان: وقتی می‌خواهم آپدیت گرافیک را نصب کنم، با خطای زیر مواجه می‌شوم:
کد خبر: ۷۰۰۱۵۰

NVIDIA Installer cannot continue.

The graphics driver could not find compatible graphics hardware.

این خطا به این معنی است که درایوری را که دانلود کرده‌اید، با مدل کارت گرافیک مطابقت ندارد. البته این مشکل ممکن است به‌دلیل انتخاب اشتباه سیستم‌عامل فایل درایور نیز رخ دهد. مجدد مدل کارت گرافیک را بررسی کنید، به بخش دانلود سایت Nvidia بروید و درایور را با توجه به سیستم‌عامل نصب شده روی دستگاه دانلود کنید. (توجه داشته باشید به‌دلیل تحریم ایران، برای ورود به سایت باید از آی‌پی‌های غیرایرانی کمک بگیرید)

http:‌||www.nvidia.com‌|Download‌| ‌index.aspx

حسن صفری از مشکین‌شهر: مادربوردسیستم من ام.اس.آی است و گرافیک آن انویدیا. هر وقت سیستم روشن می‌شود پیغام غیرفعال بودن تنظیمات ساعت و تاریخ سیستم به‌نمایش در می‌آید. مورد دیگر این که هر بار رایانه را روشن می‌کنم، مستقیما به ویندوز وارد نمی‌شود چون اولین درایوی که خوانده می‌شود فلاپی درایو است. پس از آن هارد و پس از آن دی.وی.دی درایو. هر دفعه باید وارد تنظیمات بایوس شده و گزینه‌ اول را از فلاپی به هارد تغییر دهم تا ویندوز بارگذاری شود. در ضمن چرا تبلتی که در بازارهای جهانی به قیمت 130 دلار عرضه شده است در بازار ایران تا 700 هزار تومان قیمت دارد؟

در مورد مشکل اول شما و خطایی که مشاهده می‌کنید به احتمال زیاد باتری مادربود تمام شده و شما باید یک باتری جدید برای آن تهیه کنید. همچنین توصیه می‌کنیم با استفاده از دفترچه راهنمای مادربورد، جامپرهای بایوس (CMOS) را بررسی کنید تا در وضعیت اشتباه قرار نگرفته باشند. مورد دوم، مشکل به‌شمار نمی‌رود. اولویت‌بندی بوت در رایانه‌ها اغلب به همین شکل است، اما نیازی به عبور دستی از آن وجود ندارد. پرسش سوم شما را نیز بهتر است با یک مثال توضیح دهیم. آیا خودرو‌های وارداتی با تبدیل قیمت ارز به ریال، تفاوت قیمتی با قیمت جهانی ندارند؟ تجهیزات رایانه‌ای نیز به دلایل مختلف اعم از تحریم بودن ایران، هزینه‌های حمل، گمرک و ترخیص کالا اختلاف قیمت‌های بسیاری را به خود می‌بینند.

احسان نیری از تهران: محل ذخیره نشانی‌هایی که به‌عنوان بوک‌مارک انتخاب می‌شوند، در فایرفاکس کجاست؟ (منظورم روی هارد‌دیسک است) و ضمنا اگر نشانی‌ها پاک شوند و از آنها نسخه پشتیبان نگرفته باشیم، قابل بازیابی هستند؟

اطلاعات ذخیره شده در مرورگر فایرفاکس در پوشه‌ اختصاصی پروفایل هر کاربر (مربوط به مرورگر) روی هارد‌دیسک ذخیره می‌شود. شما می‌توانید با تایپ فرمان زیر در کادر جستجوی ویندوز، به فهرست پروفایل‌ها مراجعه کنید:

%APPDATA%|Mozilla|Firefox|Profiles

در این فهرست ‌باید روی پروفایل موردنظر دوبار کلیک کنید و در صورتی‌که مرورگر مجهز به یک پروفایل باشد، روی پروفایلی که در نام آن Default به چشم می‌خورد دوبار کلیک کنید.

در این پوشه فایلی با نام places.sqlite وجود دارد که حاوی بوکمارک‌ها، دانلودها و تاریخچه‌ وبگردی شماست. می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات سعی کنید این فایل را بازیابی کنید.

همچنین می‌توانید در این پوشه به پوشه‌ bookmarkbackups مراجعه کنید و با انتقال آن به هر رایانه‌ دیگر، ضمن اجرای مرورگر فایرفاکس به بخش بازنشانی فایل پشتیبان رفته و با فراخوانی فایل‌های ذخیره شده در این پوشه، نسخه‌های پشتیبانی را که به‌صورت خودکار از بوکمارک‌ها تهیه شده است، بازیابی کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به این لینک‌ها مراجعه کنید:

http:‌||goo.gl‌|Z5A3jo

http:‌||goo.gl‌|n3aLAJ

محمد عبداللهی از سمنان: برای نصب ویندوز به هیچ عنوان نمی‌توانم وارد بایوس شوم. تمام کلیدهای توصیه شده از جمله Delete، F1،F2 را امتحان کردم، ولی صفحه‌کلید هنگام بالا آمدن ویندوز غیرفعال است و هنگام ورود به دسکتاپ فعال می‌شود. به‌این ترتیب تنظیمات مربوط به صفحه‌کلید را نیز نمی‌توانم تغییر دهم.

بروز این مشکل اصلا منطقی نیست. رایانه پیش از بوت‌شدن از روی هارد یا دیگر رسانه‌ها (مانند فلاپی، فلش و...) صفحه‌کلید را نیز شناسایی می‌کند. (فعال‌کردن یا غیرفعال بودن صفحه‌کلید در بایوس نیز فقط در مرحله‌ بوت تاثیرگذار است و پیش از آن مطمئن باشید صفحه‌کلید قابل استفاده است). مادربورد رایانه‌ شما -D3 G41MT GA-است و در این مدل با فشردن کلید Delete می‌توانید به تنظیمات بایوس وارد شوید. پیشنهاد می‌کنیم از یک صفحه‌کلید دیگر کمک بگیرید (شاید مشکل از صفحه‌کلید شما باشد). همچنین پس از ورود به سیستم‌عامل می‌توانید نرم‌افزار بایوس را یک‌بار به‌روزرسانی کنید تا مشکلات احتمالی که ممکن است در بایوس وجود داشته باشد نیز رفع شود.

سعید محمدی: چطور می‌توان بدون استفاده از روتر، یک تلویزیون را به رایانه وصل کرد و محتوای صوتی و تصویری را روی تلویزیون مشاهده کرد؟

گاهی اوقات رشد سریع فناوری موجب می‌شود روش‌های در دسترس نیز فراموش شود. یکی از ساده‌ترین و البته قدیمی‌ترین روش‌های انتقال تصویر، استفاده از کابل‌های اتصال رایانه به تلویزیون است. اگر کارت گرافیک رایانه‌ شما مجهز به S-Video است می‌توانید از این خروجی کمک بگیرید و رایانه را به تلویزیون متصل کنید. در ادامه اگر رایانه یا لپ‌تاپ شما مجهز به خروجی VGA یا اچ‌دی‌ام‌آی (HDMI) است می‌توانید با استفاده از کابل‌های موجود برای این نوع اتصال، تلویزیون را به رایانه متصل کنید. در حالت کلی تلویزیون نقش یک نمایشگر را دارد و شما می‌توانید با توجه به خروجی‌های تصویر در رایانه و ورودی‌های تصویر در تلویزیون خود، کابل مناسب را انتخاب و محتوای موردنظر را روی تلویزیون مشاهده کنید. (در صورت نیاز تبدیل‌های مختلف نیز از بازار قابل تهیه است). انتقال صدا نیز در صورتی‌که از HDMI استفاده کنید، نیازمند کابل مجزا نخواهد بود و در دیگر موارد با خروجی از رایانه و ورودی به تلویزیون این کار نیز انجام‌پذیر است.

میثم افروخته لنگرودی از لنگرود: برای نصب درایور اسکنر مدل Plustek OpticPro ST48 هرچه جستجو کردم نتوانستم درایور محصول برای ویندوز 1/8 را پیدا کنم. حتی در سایت محصول نیز نبود. آیا از درایور قدیمی خودش می‌توان استفاده کرد؟

همان‌طور که شما نیز اشاره کردید درایور این محصول برای ویندوز 1/8 ارائه نشده است و با بررسی صورت گرفته توسط ما نیز این محصول جزو سخت‌افزارهای سازگار با ویندوز 1/8 به‌شمار نمی‌رود. اما از آنجا که بدون درایور نیز شما قادر به استفاده از اسکنر نخواهید بود، می‌توانید آخرین نسخه از درایور را که برای نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز (پیش از ویندوز 8) طراحی شده است دانلود کنید و به‌صورت دستی نسبت به نصب درایور اقدام کنید. چنانچه درایور قابل استفاده باشد و توانستید از اسکنر استفاده کنید و مشکلاتی همچون ری‌ستارت شدن یا... هنگام استفاده از اسکنر به‌وجود نیامد، می‌توانید به استفاده از آن ادامه دهید. در صورت بروز مشکل نیز می‌توانید با حذف درایور، همه چیز را به حالت اول بازگردانید.

Download: http:‌||goo.gl‌|a50zdI

علیرضا اسماعیلی: من از لپ‌تاپ ایسوس مدل A53SV استفاده می‌کنم. چند بار اقدام به نصب ویندوز 8 کردم، اما نتوانستم درایورهای ویندوز 8 را روی دستگاه نصب کنم. هر بار که به سایت سازنده نیز مراجعه کردم، درایورها را قرار نداده بود و فقط تعدادی فایل متنی قابل دانلود بود. درایورهای این نسخه از ویندوز را از کجا تهیه کنم؟

لپ‌تاپ شما از ویندوز 8 نسخه‌ 64 بیت پشتیبانی می‌کند اما نکته‌ای در نصب آن وجود دارد و آن هم نصب ویندوز 8 روی ویندوز 7 است. شما نمی‌توانید ویندوز را مستقیما روی این لپ‌تاپ نصب کنید؛ بلکه ‌باید ویندوز 7 را روی آن به‌روزرسانی کنید. در این شرایط درایورها از ویندوز 7 به ویندوز 8 منتقل شده و همه چیز بدرستی عمل می‌کند.

توجه: سازنده لپ‌تاپ توصیه کرده است پیش از عملیات به‌روزرسانی درایور Intel Rapid Storage Technology را حذف نکنید. همچنین درایور قدیمی کارت گرافیک NVIDIA را نیز حذف کرده و نسخه‌ 9.18.13.0668 یا بالاتر را ابتدا روی ویندوز 7 نصب کنید سپس عملیات به‌روزرسانی به ویندوز 8 را انجام دهید. (NVIDIA VGA driver V9.18.13.0668)

آقای علیرضا اخوت از تهران چند پرسش را مطرح کردند که سوال بسیاری از خوانندگان کلیک بوده است. به‌همین دلیل تلاش کرده‌ایم تا با پاسخی عمومی، نیاز همه کاربران را برطرف کنیم.

1 ـ چگونه می‌شود فقط صدای یک نماآهنگ را روی رایانه ذخیره کنیم؟

2 ـ دو رایانه‌ مجزا چطور می‌توانند همدیگر را در محیط اینترنت دیده و فایل‌هایشان را به اشتراک بگذارند؟ خواه ارتباط دایال‌آپ باشد یا ای.دی.اس.ال؟

3 ـ برای این که بدانیم یک سایت یا یک دامنه در اینترنت کجا ثبت شده یا این که متعلق به چه کسی است، چه باید کرد؟

4 ـ برای این که بدانیم هاست یک سایت اینترنتی کجا واقع شده چه باید کرد؟

در پاسخ به پرسش اول باید گفت برای انجام این کار به‌صورت نرم‌افزاری می‌توان از Xilisoft Audio Converter کمک گرفت. این برنامه علاوه بر قابلیت تبدیل فرمت‌های مختلف صوتی به یکدیگر، قابلیت استخراج صوت از فایل‌های ویدئویی و ذخیره آنها در فرمت دلخواه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

http:‌/‌‌/‌www.xilisoft.com‌/‌audio ـ converter.html

همچنین در صورتی‌که به‌دنبال سرویس‌های آنلاین برای انجام این کار هستید، می‌توانید از این سایت‌ها کمک بگیرید:

http:‌/‌‌/‌www.zamzar.com

http:‌/‌‌/‌www.convertfiles.com

برای پرسش دوم شما جواب‌های متعددی وجود دارد ؛ اولین پاسخ استفاده از همان قابلیت اشتراک‌گذاری در ویندوز است،اما در این روش شما نیازمند آی‌پی ثابت برای هر دو رایانه هستید. به‌عبارت دیگر باید توجه داشته باشید در 99درصد موارد از ارتباطات اینترنتی آی‌پی کاربران متغیر است و با هر بار قطع و وصل شدن، این آدرس تغییر می‌کند. پس برای دسترسی به هر رایانه از راه دور و دسترسی داشتن به فایل‌های اشتراکی باید یک آی‌پی ثابت برای همیشه در اختیار شما قرار بگیرد. این آی‌پی را می‌توانید با پرداخت هزینه جداگانه از سرویس‌دهنده اینترنتی خود درخواست کنید. همچنین می‌توانید به‌طور رایگان از روش‌های نرم‌افزاری تبدیل آی‌پی متغیر به آی‌پی ثابت کمک بگیرید. سرویس‌هایی را که ذکر می‌کنیم، به‌صورت رایگان این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند:

http:‌/‌‌/‌www.noip.com

https:‌/‌‌/‌www.dlinkddns.com

چنانچه فکر می‌کنید این روش کمی پیچیده است، می‌توانید از نرم‌افزار قدرتمند Teamviewer نیز کمک بگیرید. این نرم‌افزار براحتی در سیستم‌های‌عامل‌ مختلف قابل اجراست و پس از اجرا، قابلیت کنترل از راه دور و دسترسی به اطلاعات روی رایانه‌ مقصد را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این نرم‌افزار نه تنها می‌توانید به اشتراک‌گذاری فایل بپردازید، بلکه می‌توانید تصویر رایانه‌ مقصد را نیز مشاهده کنید، از چت متنی و صوتی و تصویری بهره‌مند شوید و حتی از راه دور کنترل ماوس و صفحه‌کلید را در اختیار گرفته و به استفاده از رایانه بپردازید.

http:‌/‌‌/‌www.teamviewer.com

برای رسیدن به پاسخ سوال سوم و چهارم می‌توانید از سایت زیر کمک بگیرید:

http:‌/‌‌/‌www.domaintools.com‌/‌

پس از مراجعه به سایت، در بالا سمت راست صفحه می‌توانید نام دامنه موردنظرتان را وارد کنید تا اطلاعات ثبت کننده دامنه، نام مالک، تاریخ ثبت و تاریخ انقضا و مشخصات سروری که سایت روی آن هاست شده است در اختیار شما قرار گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر می‌توانید از میانبر به روش زیر نیز کمک بگیرید: (کافی است به جای Domain.com نام دامنه موردنظرتان را وارد کنید)

http:‌/‌‌/‌www.domaintools.com‌/‌domain.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها