سارق با 30 فقره سرقت دستگیر شد

شگرد جدید کلاهبرداری از مشتریان عابر بانک

«دستگاه، کارتتان را خورد» این جمله را زوج جوان هنگامی که می‌خواستند سرقت‌هایشان را عملی کنند، به مالباختگان خود می‌گفتند. اعضای این باند که سه نفر بودند، سرقت‌هایشان را با ادعای خرابی دستگاه عابر بانک در روزهای تعطیل اجرا می‌کردند.
کد خبر: ۶۹۹۲۰۸
سارقانی با حافظه قوی
کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان مازندران با اعلام گزارش سرقت‌های زوج جوان مقابل دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، وارد عمل شدند و تحقیقاتشان را آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره می‌گوید: در تحقیق از مالباختگان مشخص شد زوج جوان در روزهای تعطیل یا ساعات تعطیلی بانک مقابل دستگاه‌های خود پردازی که مشکل داشتند یا پول نقد نداشتند، می‌ایستادند. آنها با دیدن پیرمرد یا پیرزنی که قصد برداشت وجه از این دستگاه‌ها را داشتند، پشت سرشان می‌ایستادند و رمز عابر بانک او را به خاطر می‌سپردند. مالباخته که موفق به برداشت پول نمی‌شد تصمیم می‌گرفت به بانک بعدی مراجعه کند اما دزدان به او می‌گفتند ما می‌توانیم به شما کمک کنیم.

در همین هنگام کارت را وارد دستگاه می‌کردند و پس از آن‌که مالباخته رمز کارت را می‌زد، گزینه دیگری را در دستگاه انتخاب می‌کردند و به این ترتیب پولی دریافت نمی‌شد اما کارت نیز از دستگاه بیرون نمی‌آمد. در این هنگام سارقان می‌گفتند دستگاه کارت شما را خورده و فردا برای دریافت کارت به بانک مراجعه کنید. بعد از رفتن مالباخته، آنها دکمه انصراف را می‌زدند و سپس از دستگاه خودپرداز دیگری، پول‌ همان کارت سرقتی را به کارت دیگری منتقل می‌کردند که این کارت هم یا سرقتی بود یا با مدارک جعلی گرفته شده بود.

سرهنگ عظمیمی ادامه می‌دهد: سارقان در بعضی موارد کارت عابر بانک را از جیب مالباخته‌ها سرقت می‌کردند. متهمان بعد از سرقت سوار خودرویی می‌شدند که در کنار بانک قرار داشت و راننده‌اش به‌عنوان محافظ برای آنها عمل می‌کرد. تحقیقات برای شناسایی اعضای این باند ادامه داشت تا این‌که مشخص شد هر سه متهم سابقه‌دار هستند. با شناسایی هویت متهمان هر سه نفر در عملیاتی ویژه دستگیر شدند و به سرقت‌های خود اعتراف کردند. متهمان در شش شهرستان استان مازندران نقشه سرقت‌های خود را اجرا و تاکنون 25 مالباخته آنها را شناسایی کرده‌اند. تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد. (ضمیمه تپش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها