سروده و سرودی زیبا و خاطره انگیز

همپای جلودار

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، خواب را از چشمان آنهایی که گمان می‌بردند ریشه بحران‌های منطقه‌ای در خاورمیانه را باید در جدال مجعول شیعه ـ سنی جست، پراند.
کد خبر: ۶۹۹۰۶۳
ریشه‌های مردمی دفاع از فلسطین

هرچند هنوز برخی دولت‌های عربی منطقه، باور نکرده‌اند که صهیونیست‌ها، ریشه افراطی‌گری، تفرقه‌افکنی و تنش در خاورمیانه هستند و به همین دلیل به برگزاری یک اجلاس بظاهر فوری، اما فاقد راهکاری موثر برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در غزه اکتفا کرده‌اند، اما ملت‌های مسلمان فردا با حضور در راهپیمایی روز قدس اتحاد خود را به رخ سیاستمداران عرب کشیده و نشان خواهند داد که درک روشن‌تری از تحولات منطقه دارند.

همزمان با آغاز دور تازه‌ای از وحشی‌گری نظامیان صهیونیست در غزه، تهران با در پیش گرفتن دیپلماسی فعال، نشان داد که همچنان تنها حامی جدی مقاومت مردم فلسطین است.

گفت‌وگوی تلفنی رییس‌جمهور با برخی سران کشورهای اسلامی و روسای قدرت‌های فرامنطقه‌ای از یک‌سو و پیگیری‌های وزیر امور خارجه برای حمایت از مقاومت مردم فلسطین از سوی دیگر، همزمان با حمایت‌های رسانه‌ای تهران از مردم مظلومی که نیاز به رساندن صدای خود به گوش جهانیان دارند، همه و همه باعث شد تا بار دیگر نقش ایران در نهضت بیداری اسلامی ملموس و محسوس شود.

همزمان با این تحرکات دیپلماتیک، استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی و برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی نشان داد که کشورمان مانند همیشه خود را موظف به حمایت قاطع از مردم بی‌دفاع غزه می‌داند.

این رویکردی است منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی که بر آزادی قدس شریف تاکید داشته و این اصلی غیرقابل تقلیل به پاره‌ای اختلافات جناحی در داخل کشور است و برهمین اساس اکنون هم تشکل‌های اصلاح‌طلب و هم اصولگرا از مردم برای حضور در راهپیمایی فردای روز جهانی قدس دعوت به‌عمل آورده‌اند.

هرچند طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای کمرنگ کردن اهمیت دفاع ایران از مردم مظلوم فلسطین صورت گرفته و برخی دستگاه‌های تبلیغاتی غربی گمان کردند می‌توانند مردم ایران را نسبت به حمایت از فلسطینیان دچار تردید کرده و جهان اسلام را با طرح سناریوی اختلاف شیعه و سنی دچار بدبینی به تهران کنند، اما فردا حضور میلیونی مردم در کشورهای مختلف اسلامی بار دیگر نشان می‌دهد که دیپلماسی فعال ایران در حمایت از مقاومت فلسطین، دارای ریشه‌های عمیق مردمی بوده و ایران همصدا با دیگر ملت‌های مسلمان و نیز مردم غیرمسلمان مدافع فلسطین، همچنان آزادی قدس را از آرمان‌های تغییرناپذیر انقلاب اسلامی می‌داند.

مصطفی انتظاری هروی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها