عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما:

هفت‌سنگ بهانه است دنبال تخریب تلویزیون هستند

سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو شورای نظارت بر صداوسیما در دفاع از رسانه ملی به لزوم اختصاص بودجه بیشتر به این سازمان تاکید کرد و گفت: دست‌های پنهانی وجود دارند که می‌خواهند به بهانه سریال هفت سنگ، تلویزیون را تخریب کنند.
کد خبر: ۶۹۷۳۵۱

کیاسری در گفت‌وگو با با مهر درباره تبلیغات و شرکت‌های تبلیغاتی که در ساعات افطار و ایام ماه رمضان به تبلیغ کالای خود می‌پردازند، گفت: قطعا خود صداوسیما به پخش انبوهی از آگهی‌ها تمایلی ندارد اما این کار را انجام می‌دهد چون دو سوم بودجه این سازمان را پخش آگهی‌ها و تبلیغات بازرگانی تامین می‌کند.

وی ادامه داد: تنها یک سوم از هزینه‌های سازمان از طریق دولت تامین می‌شود و این سازمان مجبور است به نحوی هزینه‌هایش را اداره کند.اگر می‌‌خواهیم آگهی‌های تلویزیونی کم شود، باید اعتبار ویژه‌ای برای این سازمان تعریف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه تصویب شده برای سازمان صداوسیما عنوان کرد: کل تغییراتی که مجلس می‌تواند در لایحه بودجه صداوسیما اعمال کند در نهایت 5 درصد است و خود دولت باید در این زمینه پیشنهادهایی را برای اصلاح بودجه سازمان صداوسیما ارایه کند.

وی در ادامه درباره حکایت دولت از سازمان صدا و سیما گفت: دولت باید همانطور که وزارتخانه‌ها را حمایت می‌کند از سازمان صداوسیما هم حمایت کند. سازمان صداوسیما مثل وزارتخانه‌های آموزش و پرورش یا وزارت علوم درآمدی ندارد، دولت باید دو سوم هزینه‌های سازمان صداوسیما را بدهد تا سازمانی با این وسعت بتواند هزینه‌های خود را اداره کند.

نایب رئیس شورای نظارت بر صداوسیما همچنین در ادامه با اشاره به سریال هفت سنگ که برای بررسی به شورای نظارت رفته بود، گفت: همه برنامه‌ها در شکل و ساختار از یکدیگر تقلید می‌کنند و فقط در محتواست که نباید آثار از یکدیگر تقلید کنند.

وی با مقایسه این سریال و فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا بیان کرد: در آژانس شیشه‌ای هم اقتباس صورت گرفت اما کسی بر آن خرده نگرفت. رسانه‌ها با حرکتی که در انتشار اخبار مربوط به مجموعه هفت سنگ انجام دادند، در واقع سازمان صدا و سیما را تخریب کردند.

شجاعی کیاسری در پایان با انتقاد از رسانه‌ها و واکنش‌های آنها نسبت به این مجموعه مدعی شد: دست‌هایی پشت پرده است و رسانه‌ها به خاطر مشکلی که با صداوسیما دارند این​گونه عمل کردند در صورتی که خود ما برنامه‌های صدا و سیما را رصد می‌کنیم و اگر برنامه‌ای از نظر محتوایی اشکالی به فرهنگ و هنر ما وارد کند ، جلوی پخش آن را خواهیم گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها