از امروز در جایگاه​های سراسر کشور اجرایی شد

عرضه سی ان جی برحسب کیلوگرم

3 میلیون دلار برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور طی 10 ساله گذشته سرمایه گذاری شد و این مهم 30 میلیارد دلار صرفه جویی بهمراه داشته است.
کد خبر: ۶۹۷۳۴۳
صرفه جویی 30 میلیارد دلاری سی ان جی

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) گفت: سی ان جی بعنوان یک صنعت از جنبه های مختلف اقتصادی، مهندسی، ارزیابی مالی، عملکردی و زیست محیطی توجیه پذیر است.

منصور ریاحی افزود: توسعه این صنعت علاوه بر درآمد زایی، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده، می تواند نقش مهمی نیز در سبد سوخت کشور ایفا کند.

وی با بیان این که در یک دهه گذشته برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور سه میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: با این حجم سرمایه گذاری، از واردات میلیونها لیتر بنزین به کشورمان جلوگیری و از این رهگذر بیش از 30 میلیارد دلار صرفه جویی شده است.

در سال گذشته 169 باب جایگاه سی ان جی به بهره برداری رسید و از ابتدای امسال تاکنون نیز 52 باب جایگاه عرضه کننده گاز طبیعی فشرده بهره برداری شده است.

هم اکنون 2220 جایگاه عرضه سی ان جی در کشور فعالیت می کند و تا پایان امسال برای احداث صد جایگاه سی ان جی در کشور برنامه ریزی شده است.

مصرف کنونی این حامل انرژی در کشور روزانه 20 تا 21 میلیون مترمکعب است که تا پایان امسال به 23 میلیون مترمکعب نیز خواهد رسید.

نگاه کلان وزارت نفت به صنعت سی ان جی در کشور، نگاهی توسعه ای است و براساس آن، برای تامین تجهیزات هزار جایگاه که بخش خصوصی تامین کننده آن خواهد بود، این تفاهم نامه امضا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها