داعش خطاب به مسیحیان:

یا مسلمان شوید یا کشته می شوید

تروریستهای داعش به مسیحیان شمال عراق اعلام کرد یا مسلمان شوند یا مالیات مذهبی (جزیه) پرداخت کنند یا آنکه با مجازات مرگ روبرو خواهند شد.
کد خبر: ۶۹۷۱۹۹
یا مسلمان شوید یا کشته می شوید

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد ، بر اساس بیانیه گروه تروریستی داعش که در شهر موصل منتشر شد، این حکم روز شنبه اجرایی می شود.

در این بیانیه آمده است مسیحیانی که خواستار ادامه حضور در قلمرودولت اسلامی در بخشهایی از عراق و سوریه هستند، باید با مفاد قرارداد «ضمه» موافقت کنند. این قرارداد، موضوعی تاریخی است که بر اساس آن غیر مسلمانانی که در سرزمین های اسلامی زندگی می کنند باید مالیاتی خاص موسوم به «جزیه» پرداخت کنند.

دراین بیانیه آمده است: «ما سه پیشنهاد پیش روی آنها قرار می دهیم: اسلام؛ قرارداد ضمه که شامل پرداخت جزیه می شود؛ و در غیر این صورت، آنها هیچ گزینه دیگری غیر از شمشیر پیش رو نخواهند داشت.»

یک تن از ساکنان شهر موصل در این باره گفت این بیانیه که به نام «دولت اسلامی» در استان «نینوا» در شمال عراق منتشر شد، در مناطق مختلف پخش و در مساجد خوانده شد. موصل تحت کنترل شورشیان دولت اسلامی است.

همچنین بر اساس این بیانیه، سرکرده گروهک تروریستی تکفیری بعثی داعش ، روز شنبه را به عنوان آخرین فرصت برای مسیحیان ساکن شمال عراق تعیین کرد تا بر اساس این شرایط، در قلمرو حکومت اسلامی باقی بمانند یا مرزهای خلافت اسلامی را ترک کنند.

بر اساس این بیانیه، «پس از این تاریخ، میان ما و آنها غیر از شمشیر نخواهد بود.»"

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فلب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
۰
۰
كسی پیدا نمیشه این ... رو از صفحه روزگار محو كنه.بیچاره مردمی كه گرفتار این آدم بیمار هستن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها