گروه دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، در پی اشغال یک حوزه گازی در استان «حمص» سوریه، دستکم 90 تن از نیروهای دولتی، نگهبانان غیرنظامی و کارکنان این حوزه را کشته اند.
کد خبر: ۶۹۷۱۲۳
تروریست های داعش 90 نفر را در سوریه کشتند

این گروه مستقر در انگلیس، اقدام روز پنجشنبه گروه تروریستی داعش را در اشغال حوزه «شعر» واقع در استان حمص، بزرگترین عملیات ضد حکومتی این گروه از هنگام تاسیس آن در سال گذشته میلادی (2013)، توصیف کرد.

«رامی عبدالرحمان» مدیر این گروه ناظر بر اوضاع سوریه افزود: دستکم 90 تن که عمدتا نگهبان و اعضاء نیروی شبه نظامی دفاع ملی سوریه بودند، در حمله نیروهای داعش به حوزه گازی شعر در استان حمص کشته شدند.

وی به خبرگزاری «فرانس پرس» گفت که 25 تن از مقتولان، کارکنان غیرنظامی این حوزه گازی و بقیه نگهبانان اعزامی وزارت نفت و اعضاء نیروی دفاع ملی سوریه بودند.

در تصاویری که ظاهرا به وسیله تروریست ها از این حوزه گازی برداشته شده و از طریق اینترنت منتشر شده، ده ها جسد دیده می شود که برخی قطعه قطعه و در صحرا پراکنده شده است.

در یک فیلم ویدیویی دیگر نیز یک تروریست در حالی که در کنار اجساد به زبان آلمانی همراه با اصطلاحات مذهبی به زبان عربی سخن می گوید، این کشتار را جشن گرفته است.

نیروهای گروه تروریستی داعش که در ماه گذشته میلادی (ژوئن) تاسیس خلافت اسلامی را در بخش هایی تحت اشغال خود در سوریه و عراق، اعلام کرد، استان نفتخیز «دیرالزور» سوریه را نیز تصرف کرده اند که در همسایگی استان حمص و مرز عراق قرار دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها