به گزارش مهر،علینقی یزدانپناه افزود: در مجموع، 168 هزار و 551 دانشآموز عشایر داریم که از این تعداد، 129 هزار نفر در مقطع ابتدایی و 40 هزار نفر در مقاطع متوسطه اول و دوم تحصیل میکنند.
وی با بیان اینکه با وجود چنین مشکلاتی اکنون بیش از 2000 نفر از قبولشدگان دانشگاههای مختلف کشور از دانشآموزان عشایر هستند، درباره تعداد دانشآموزان ترک تحصیل کرده این مناطق هم گفت: آمار دقیقی از دانشآموزان ترک تحصیلکرده نداریم، زیرا ردیابی و شناسایی حرکت کوچ عشایر در برخی استانها امکانپذیر نیست.
یزدانپناه تصریح کرد: قطعا در هر نقطهای که امکان شناسایی مسیرهای کوچرو باشد یا گزارش لازم به ما داده شود، مسیر را شناسایی میکنیم. بهعنوان مثال در سال گذشته موفق به شناسایی کوچ عشایر از همدان به ایلام، کرمانشاه و خوزستان شدیم.
مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعهیافته و عشایر آموزش و پرورش یادآور شد: اکنون 21 استان عشایری داریم که در همه اینها کارشناسان ما در حال شناسایی مسیرهای کوچ هستند تا اگر تاکنون معلم و تجهیزات آموزشی نداشتهاند، به آنها اختصاص داده شود. البته از سال تحصیلی جدید دو استان همدان و اصفهان به استانهای عشایری اضافه شده است، ضمن اینکه درخواستهایی از سوی هرمزگان برای ایجاد اداره کل عشایر وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم.
یزدانپناه درباره نقش استانهای کوچرو در شناسایی دانشآموز و کمبود معلمان عشایری گفت: ممکن است عشایر در برخی استانها فقط سه یا چهار ماه اسکان داشته باشند. در این مواقع اداره کل آنها را شناسایی و وضعیتشان را بررسی میکند تا در ادامه مسیر در کنار دانشآموزان معلم وجود داشته باشد.
وی درباره کمبود معلمان عشایر نیز گفت: اکنون 11 هزار و 365 معلم عشایر وجود دارد، اما برای سال تحصیلی جدید ما نیازمند معلم نوبت دوم به شرط افزایش سختی کار برای آنها هستیم. ضمن آنکه برای پوششدهی عشایر ایلام، همدان و خوزستان نیازمند 30 معلم ثابت هستیم تا بتوان آموزشهای لازم را به دانشآموزان داد.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: