یواخیم لو: قهرمانی آلمان حاصل یک پروژه 10 ساله بود

سرمربی تیم ملی آلمان، قهرمانی تیمش در جام جهانی را حاصل یک برنامه‌ریزی ده ساله دانست.
کد خبر: ۶۹۶۰۵۴

پس از آن‌که آلمان با کسب برتری یک برصفر مقابل آرژانتین برای چهارمین بار فاتح جام جهانی شد و آخرین برگ صفحه تاریخ جام بیستم را نوشت، یواخیم لو، سرمربی این تیم اظهار کرد: پروژه قهرمانی ما از ده سال قبل آغاز شد. آنچه امروز اتفاق افتاد، نتیجه سال‌ها کار سخت است؛ کاری که با حضور یورگن کلینزمان (سرمربی وقت تیم ملی) شروع شد و به اینجا رسید. ما این پروژه را ادامه دادیم، به کار خود ایمان داشتیم و می‌دانستیم عاقبت به نتیجه می‌رسیم.

مربی تیم ملی آلمان تاکید کرد: بسیار کار کردیم و همه در کنار هم یک مجموعه یکپارچه را ساختیم و در نهایت سزاوار جام بودیم.وی عنوان کرد: در تیم ما همه برای هم تلاش کردند و جنگیدند. قبل از بازی به یکایک آنها گفتم باید خیلی بیشتر از بازی‌های قبلی تلاش کنند تا به دستاوردی مهم برسند. می‌دانستیم برای این بازی 14 نفر برای ترکیب خود لازم داریم که برای این منظور تمام نفرات کادر آلمان آماده حضور در میدان بودند. این یک حرکت خوب تیمی بود که باعث می‌شد یکپارچگی خود را تقویت کنیم.

یواخیم لو در مورد گلزنی ماریو گوتسه نیز عنوان کرد: گوتسه جوانی شایسته و توانمند است. ستاره‌ای که حرکات اعجاب‌انگیز دارد. از قبل می‌دانستم او نتیجه را می‌تواند به سود ما تغییر دهد.

همچنین آلخاندرو سابیا، سرمربی آرژانتین پس از پایان بازی گفت: به بازیکنان آرژانتین که تا آخرین لحظه مثل یک جنگجو جنگیدند افتخار کرده و آنها را ستایش می‌کنم. در این جام عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. اگر بخواهیم در مورد رقیبمان در فینال حساب و کتاب داشته باشیم، می‌بینیم که آنها یک روز بیشتر استراحت کردند و با توجه به شرایط موجود این بهترین عملکرد ما بود. ما یک روز دیرتر در نیمه نهایی بازی کردیم و کار به وقت اضافه کشید. این بازیکنان خسته کاری کردند که باید به آنها تبریک بگویم؛ البته باید به آلمان که قهرمان جهان شد هم تبریک بگویم.

سرمربی آرژانتین در مورد عملکرد لیونل مسی اظهار کرد: مسی همیشه یکی از بهترین‌های دنیاست و با شایستگی به عنوان بهترین بازیکن جام رسید. به عنوان تیم ملی توانستیم در شرایط سختی که قرار داشتیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و حالا هم باید جام را ترک کنیم که این مساله غم‌انگیز است. هرچه بود در میدان گذاشتیم و می‌توانستیم قهرمان شویم . ما فرصت‌های خوبی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. در فینال برای رسیدن به قهرمانی نیازمند کمی شانس هستید که ما این شانس را نداشتیم.

دیگر اظهارنظرهای خواندنی حاشیه فینال

مارادونا: فکر می‌کنم آرژانتین در وقت‌ اضافی کمی خسته شده بود و این همان جایی بود که آلمان قدرتش را نشان داد. با این حال در طول بازی ما بهتر بودیم و حداقل مستحق کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی بودیم. گل آلمان حاصل یک اشتباه و سوءتفاهم در دفاع آرژانتین بود. دلم برای مسی خیلی سوخت. او تلاش خود را کرد، اما جایزه بهترین بازیکن جام حقش نبود.

ماریو گوتسه: در لحظه گل به هیچ چیز فکر نمی‌کردم فقط می‌خواستم توپ را به سمت دروازه‌ها بزنم. بعدش نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد. واقعا باور نکردنی است. برای ما رویایمان به حقیقت پیوست؛ رویایی که مدت‌ها و سال‌ها به دنبال آن بودیم تا اینجا در ماراکانا آن را جشن بگیریم.

لیونل مسی: کسب جایزه بهترین بازیکن جام برایم غم‌انگیز است چون می‌خواستم جام قهرمانی را بالای سر ببرم.

فیلیپ لام: شادی غیرقابل وصفی داریم. آنچه امروز انجام دادیم غیرقابل توصیف است. 120 دقیقه به عنوان یک تیم همه در کنار هم تلاش کردیم و نتیجه‌اش را هم گرفتیم. مهم نبود که تک‌تک بازیکنان ما ستاره‌‌های فوق‌العاده‌ای باشند؛ مهم این بود همه در کنار هم به عنوان یک تیم یکپارچه عمل کنیم.

برترین‌های جام

بهترین بازیکن: لیونل مسی (آرژانتین)

آقای گل: رودریگز (کلمبیا) با 6 گل زده

بهترین دروازه‌بان: مانوئل نویر (آلمان)

پدیده جام (بازیکن جوان): پل پوگبا (فرانسه)

جایزه بازی جوانمردانه: تیم ملی کلمبیا.

معرفی تیم منتخب جام بیستم

دروازه‌بان:‌ مانوئل نویر (آلمان)

مدافعان:‌ داوید لوئیز (برزیل)، مارکوس روخو (آرژانتین)، متس هوملس (آلمان)، فیلیپ لام (آلمان)

هافبک‌ها: شواین اشتایگر (آلمان)، تونی کروس (آلمان)، رودریگز (کلمبیا)

مهاجمان:‌ آرین روبن (هلند)، توماس مولر (آلمان)، لیونل مسی (آرژانتین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها