در میزگردی با حضور دو کارشناس بررسی شد:

چرا زوج‌های جوان علاقه‌ای به بچه‌دار شدن ندارند؟

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشریح اولویت‌های بهداشتی امسال وزارت بهداشت گفت: افزایش میزان باروری از جمله اولویت‌های وزارت بهداشت است که با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۶۷۲
اولویت وزارت بهداشت، افزایش میزان باروری است

جام جم سرا: دکتر علی اکبر سیاری با اعلام کاهش میزان باروری در جمع روسای شبکه‌های بهداشت و درمان استان فارس در شیراز گفت: میزان باروری کل اکنون در کشور ما ۱/۸ است که این میزان باید به ۲/۱ افزایش یابد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت فرهنگسازی را مهم‌ترین مولفه در اصلاح رفتارهای غلط بهداشتی برای اجرای اولویت‌ها دانست و افزود: توجه به افزایش امید زندگی به معنای جلوگیری از مرگ نابهنگام افراد جامعه و اهمیت پرداختن به علل مرگ و میر‌ها، ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌ها، اصلاح سبک زندگی که مشکلات اصلی و عمده پیش رو ناشی از سبک زندگی غلط افراد است نیز از جمله اولویت‌های ماست.

به نقل از ایرنا، دکتر سیاری تأمین عدالت در سلامت را به معنای دسترسی و بهره‌مندی مردم به خدمات و همچنین حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های درمان و سلامت خود دانست و افزود: هزینه‌های دارو و درمان در دوران تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز، باعث تحمل فشارهای مالی بر بیماران شده بود که هم اکنون ساماندهی مطلوبی یافته و با راه اندازی شبکه جامع و همگانی سلامت، تمامی خدمات در سطوح اول، دوم و سوم، به صورت ادغام یافته تحت مدیریت واحدی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز برنامه شبکه جامع و همگانی سلامت، قشر محروم جامعه، یعنی حاشیه نشین‌ها هستند، ابراز داشت: آمار حاشیه نشینان کشور هشت میلیون نفر است و پس از آنان نیز ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کشور در اولویت کاری قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها