85 درصد دکل‌های مخابراتی پایتخت غیراستاندارد است

رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان این‌که 85 درصد دکل‌های مخابراتی نصب شده در سطح شهر تهران بدون مجوز قانونی و غیراستاندارد است، گفت: 4217 دکل متعلق به اپراتورهای تلفن همراه است.
کد خبر: ۶۹۴۵۶۴
85 درصد دکل‌های مخابراتی پایتخت غیراستاندارد است

رحمت‌الله حافظی افزود: در بررسی‌هایی که درباره استاندارد بودن دکل‌های مخابراتی داشتیم، متوجه شدیم درصد بالایی از این دکل‌ها بدون‌مجوز، غیرقانونی و غیراستاندارد نصب شده‌ است.

وی ادامه داد: تعیین استاندارد بودن این دکل‌ها برعهده سازمان انرژی اتمی و جانمایی و صدور مجوز نصب آنها نیز برعهده شرکت ارتباطات شهر است.

وی با بیان این‌که 185 شرکت خدمات اینترنتی داریم که اگر هرکدام برای پوشش اینترنتی، هزار دکل در سطح شهر نصب کنند تمام سطح شهر پر از دکل می‌شود، تصریح کرد: اکنون در دنیا استفاده از تکنولوژی نسل چهارم و پنجم در حال شکل‌گیری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با اشاره به این‌که نهادی که مجوز این دکل‌ها را صادر می‌کند، میلیاردها تومان دریافت می‌کند تا اجازه نصب اپراتور جدید را بدهد، تاکید کرد: انتظار ما از دستگاه‌های مربوط به‌خصوص وزارت ارتباطات این است که اگر قصد اجازه فعالیت به اپراتورهای جدید را می‌دهد، براساس تکنولوژی نسل چهارم و پنجم باشد. مزیت این تکنولوژی علاوه بر آن‌که خدمات جدیدتری ارائه می‌کند، کاهش دکل‌ها در سطح شهر است، به‌طور مثال اگر اپراتور اول هزار دکل در سطح شهر داشته باشد با استفاده از نسل جدید این دکل‌ها به 200 عدد کاهش خواهد یافت.

افزایش امواج دکل‌ها، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند

حافظی با اشاره به این که دکل‌های وارد شده به کشور استاندارد است، اما هنگام نصب آن به‌واسطه جغرافیای شهر تهران که دارای پستی‌بلندی‌های بسیار است، امواج و توان خروجی دستگاه‌ها را اپراتور تغییر می‌دهد، یادآور شد: اپراتورها برای آن که بتوانند پوشش کامل‌تری ایجاد کنند امواج خروجی دکل‌ها را از لحاظ استاندارد خارج می‌کنند و آن را افزایش می‌دهند که این موضوع برای سلامت شهروندان زیان‌آور و تهدیدکننده است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره نصب ایستگاه‌های اندازه اشعه و امواج در سطح شهر تهران، بیان کرد: این دستگاه‌ها مانند ایستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا، امواج و اشعه را سنجش و امکان پایش و رصد میزان امواج در پایتخت را فراهم می‌کند. با این ایستگاه‌ها می‌توانیم مداخلات لازم را برای کاهش آن داشته باشیم.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران با بیان این‌که شرکت ارتباطات شهر طی دو هفته آینده استانداردها و ضوابط لازم برای نصب دکل‌ها را اعلام می‌کند، ابراز کرد: در مواردی که استاندارد، ایمنی و مقاوم‌سازی دکل‌ها رعایت نشده باشد، تخلف به کمیته ماده 100 اعلام می‌شود تا اقدامات قانونی از جمله جمع‌آوری دکل‌ها صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها