بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط ˈانستیتو نظرسنجی دانشگاه کانیپیاک آمریکاˈ، باراک اوباما بدترین رییس جمهوری این کشور طی 70 سال گذشته است.
کد خبر: ۶۹۱۹۱۹
بدترین و بهترین روسای جمهور آمریکا طی 70 سال گذشته

به گزارش نشریه فرانسوی لوپوئن، نزدیک به 33 درصد از پرسش شوندگان معتقدند که باراک اوباما که در سال 2008 به ریاست جمهوری آمریکا رسید و در سال 2012 نیز این موقعیت را تکرار کرد، بدترین رئیس جمهوری این کشور طی 70 سال گذشته است.

در این نظرسنجی که توسط انستیتو نظرسنجی دانشگاه کانیپیاک آمریکا انجام شده، 28 درصد پرسش شوندگان نیز جرج بوش را بدترین رییس جمهوری این کشور طی این مدت می دانند.

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق ایالات متحده با 13 درصد پس از اوباما و بوش در جایگاه سوم قرار دارد.

از سوی دیگر 35 درصد مردم بر این باورند رونالد ریگان چهلمین رئیس جمهور آمریکا بهترین رئیس قوه مجریه این کشور از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

پس از وی بیل کلینتون و جان اف کندی به ترتیب با 18 و 15 درصد مقام‌های دوم و سوم را دارند و سپس اوباما با 8 درصد در مقام چهارم قرار دارد.

همچنین 45 درصد رای دهندگان در این نظرسنجی تصور می‌کنند اگر میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیروز می‌شد آمریکا وضعیت بهتری می‌داشت و از سوی دیگر 38 درصد مخالف هستند.

این نظرسنجی در حالی برگزار شده که اوباما در هفته‌های اخیر محبوبیتش در پایین ترین سطح دوران ریاست جمهوریش قرار داشته است.

نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک از 24 تا 30 ژوئن و با شرکت 1446 نفر به صورت تلفنی برگزار شد.

نشریه فرانسوی لوپوئن در بخش دیگری از این گزارش نوشت: ایالات متحده آمریکا در 69 سال گذشته 12 رییس جمهور رابه خود دیده است که باراک اوباما و جرج بوش بدترین روسای جمهوری این کشور طی این مدت به حساب می آیند.

این نظرسنجی بین روزهای 20 تا 24 ژوئن گذشته انجام شده و یکهزار و446 نفر نظرات خود را بیان کرده اند.(ایرنا-شبکه خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها