بن بست کنگره بر سر بودجه محبوبیت کنگره و اوباما را به شدت تنزل داده است.
کد خبر: ۶۰۵۶۷۲
سقوط بی سابقه محبوبیت کنگره و رئیس جمهور آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از واشنگتن ،درآغاز دومین هفته تعطیلی دولت فدرال آمریکا، نتایج نظرسنجی شبکه- ای بی سی- و وال استریت ژورنال نشان می‌دهد از هر 10 آمریکایی، شش نفر خواستار برکناری همه اعضای کنگره هستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی هفتاد و پنجاه و یک دهم درصد از مردم آمریکا به ترتیب اعضای جمهوری خواه کنگره و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را به اولویت دادن به برنامه سیاسی خودشان در برابر منافع کشور متهم کردند.

این نظر سنجی همچنین نشان داد از هر ده آمریکایی هفت نفر از عملکرد جمهوری خواهان انتقاد دارند  که این رقم یازده درصد بیش از انتقادها از دموکرات هاست.

در این نظر سنجی در پاسخ به این پرسش که وضع اقتصادی آمریکا طی دوازده ماه آینده چگونه خواهد بود تنها هفده درصد ابراز خوشبینی کردند ، چهل و دو درصد گفتند وضع اقتصادی بدتر خواهد شد و سی و هشت درصد پیش بینی کرد وضعیت اقتصادی آمریکا  فرقی نخواهد کرد.

در همین حال رهبران جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده اند برای دوره ای شش هفته ای سقف استقراض را افزایش دهند.

البته این پیشنهاد تعطیلی دولت را برطرف نمی کند اما دست کم امیدها را درباره سقف بدهیهای دولت بیشتر می کند.

البته جمهوریخواهان از کاخ سفید تعهد می خواهند که برای رفع تعطیلی دولت با آنها مذاکره کند. جمهوریخواهان رئیس جمهور آمریکا را متهم می کنند حاضر به مصالحه نیست اما اوباما نیز تهدید کرده است اگر جمهوریخواهان همچنان بر حذف طرح بیمه درمان همگانی از لایحه بودجه اصرار کنند، حاضر به مذاکره نیست.

جیمز جاتراس تحلیلگر سیاسی گفت به نظر من این بازی تا حدود زیادی سیاسی است و هر طرف می خواهد نشان دهد طرف مقابل تسلیم شده است.

برخی نظرسنجیها نشان می دهد این بحران سبب شده است محبوبیت کنگره به پنج درصد سقوط کند و محبوبیت اوباما نیز به کمترین میزان خود در دو سال گذشته یعنی رقم سی و هفت درصد رسیده است.

در این حال، جک لو وزیر خزانه داری آمریکا هشدار می دهد اگر بن بست کنگره بر سر بودجه و افزایش سقف استقراض حل نشود، پیامدهای آن بی سابقه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها