فرد شیادی که به بهانه فروش یک دستگاه خودرو پراید بیش از 500 میلیون تومان از خریداران کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شدند.
کد خبر: ۶۹۳۳۷۳
کلاهبرداری 500 میلیون تومانی با فروش یک پراید

رییس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: در پی شکایت‌های مردمی در ارتباط با کلاهبرداری گسترده به بهانه فروش یک دستگاه خودرو پراید به چند نفر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود: با تحقیق از مالباختگان معلوم شد یک متهم شیاد به بهانه فروش خودروی خود در خیابان‌ها پرسه می‌زده و با شناسایی کسانی که قصد خرید خودرو داشتند عنوان می‌کرد خودرو را به قیمت کمتر از قیمت بازار می‌فروشد و با این روش آنها را فریب می‌داد.

وی تصریح کرد:‌ در مرحله بعدی فرد کلاهبردار برای جلب اعتماد خریدار خود را فردی شاغل در ادارات مختلف معرفی و برای اعتماد بیشتر خریداران بدون هیچ ارتباطی با ادارات همراه خریدار مقابل این اداره‌ها حاضر می‌شد و پس از وارد شدن به این محل‌ها پس از مدتی نزد خریدار بازمی‌گشت.

رییس پلیس آگاهی تهران افزود: در مرحله بعد و هنگام فروش، فرد شیاد پول خودرو را از خریدار دریافت و برای انتقال سند وارد دفتر خانه می‌شدند.در این زمان فرد متقلب به بهانه‌ای با سند خودرو ازدفترخانه خارج و با سوئیچ دیگری که در اختیار داشت، با خودرویی که فروخته بود از محل متواری می‌شد.

محمدیان درخصوص شکایت‌هایی که در این زمینه ارائه شده، تصریح کرد: تاکنون 32 نفر از متهم شکایت کرده‌اند که معلوم شده است مرد شیاد با این روش بیش از 500 میلیون تومان از مالباختگان کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس آگاهی تهران در باره هویت این فرد گفت: وی هویت اصلی خود را اشتباه اعلام می‌کرده و همچنین شماره خودرو را نیز گاهی تغییر می‌داده و در حال حاضر کمتر کسی از هویت واقعی این فرد اطلاع دارد.

محمدیان خاطرنشان کرد: محدوده فعالیت این کلاهبردار در غرب و جنوب غرب تهران و در شهرک‌های حاشیه‌ای است که مردم کمتر به بنگاه برای عقد قرارداد می‌روند.

وی با توصیه به شهروندان گفت: کلاهبرداران از هر فرصتی برای کلاهبرداری سوءاستفاده می‌کنند، و در مواردی ممکن است خود را وابسته به سازمان‌های مختلف معرفی کنند. مردم باید توجه داشته و فریب این افراد را که با چرب‌زبانی خود را به عنوان افراد صاحب نفوذ معرفی می‌کنند ، نخورند.

رییس پلیس آگاهی تهران با اشاره به این که این فرد دارای 8 فقره سابقه کیفری است، اما باز هم اقدامات مجرمانه خود ادامه می‌داده است، خاطرنشان کرد: کسانی که با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده می‌توانند به پایگاه دوم پلیس آگاهی در خیابان زنجان مراجعه و شکایت‌های خود را ارائه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها