با ادامه بن‌بست سیاسی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، طی چند روز گذشته این شایعه مطرح شده بود که تیم انتخاباتی عبدالله برای پایان روند انتخابات به نفع اشرف‎غنی احمدزی، معامله پولی کرده و چند وزارتخانه را نیز طلب کرده است. حال ستاد انتخاباتی عبدالله نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و می‌گوید چنین معامله‌ای در کار نبوده است.
کد خبر: ۶۹۱۳۷۷

به گزارش فارس، نصرالله بریالی ارسلایی، رئیس ستاد مرکزی تیم انتخاباتی عبدالله روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها هر نوع معامله توسط این تیم انتخاباتی را رد کرد. این عضو تیم عبدالله تاکید کرد: تیم اصلاحات و همگرایی هیچ معامله‎ای انجام نداده و نخواهد داد، بلکه این تیم تا آخر روند انتخابات حضور خواهد داشت. وی در ادامه گفت: تیم انتخاباتی ما از تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر تاخیر در اعلام نتایج انتخابات استقبال کرده و خواستار برقراری شفافیت در این روند است.

ارسلایی تصریح کرد: سازمان ملل متحد، آمریکا و آلمان نقش نظارتی در انتخابات افغانستان داشته و ما خواستار دقت بیشتر در این نقش‎ هستیم و هیچ درخواست دیگری از آنها نداریم. بنا به گفته ارسلایی، قرار است تیم‎های انتخاباتی هر دو نامزد نشست‎های فنی برای ارزیابی تخلفات در انتخابات این کشور برگزار کنند. به گفته وی، تیم انتخاباتی عبدالله و احمدزی روی این نشست توافق کرده و قرار است در آینده نزدیک این نشست برگزار شود.

از سوی دیگر، دفتر مطبوعاتی ستاد انتخاباتی عبدالله، روز گذشته با انتشار اطلاعیه‎ای خواستار برخورد جدی و قانونی با کمیسیون مستقل انتخابات این کشور شد. این ستاد در اطلاعیه خود کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را متهم به کم‎کاری، نقض قانون اساسی، قانون انتخابات و قانون تشکیلات اداری این کشور کرد. همچنین در این اطلاعیه‎ آمده است: اعضای کمیسیون انتخابات مکلف هستند در هنگام اجرای وظیفه، تصمیم خود را به دور از تبعیض و تعصب اتخاذ کنند اما برخلاف قوانین، اعضای کمیسیون نه‌تنها تبعیض، تعصب و تخلفات رئیس پیشین دبیرخانه خود را کتمان نموده، بلکه از آن حمایت نیز کرده‌اند.

در خبر دیگری مربوط به افغانستان اعلام شد صبح روز گذشته وقوع یک حمله انتحاری در منطقه کارته سخی در کنار وزارت کشاورزی افغانستان در کابل جان هفت نفر را گرفت و ۱۶ نفر دیگر را زخمی کرد. بنا به گفته حشمت‌الله استانکزی، سخنگوی پلیس کابل یک مینی‌بوس حامل کارمندان نیروی هوایی ارتش ملی افغانستان که عازم محل کارشان بودند در حوزه سوم شهر کابل، در نزدیکی وزارت کشاورزی هدف حمله فرد انتحاری قرار گرفت. این سربازان کارمندان نیروی هوایی ارتش افغانستان بودند. پیش از این نیز صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تائید این خبر در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت پنج سرباز ارتش کشته و چهار سرباز و پنج غیر نظامی نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها