کشف کوزه سفالی در گورستان

حفر قبر باعث کشف عتیقه شد + عکس

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از کشف مجسمه‌های مفرغی عتیقه 3500 ساله مربوط به هزاره اول قبل از میلاد، از یک قاچاقچی عتیقه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۸۰۶
کشف مجسمه‌های عتیقه 3500 ساله

به گزارش پایگاه خبری پلیس، برزو همتی گفت: ماموران پلیس اطلاعات با دریافت اخباری مبنی بر وجود مجسمه‌های عتیقه در یک واحد مسکونی در این شهرستان رسیدگی به این موضوع را در دستور کاری خود قرار دادند.

همتی افزود: با شروع تحقیقات، یک نفر در این خصوص شناسایی و فعالیت آن در سطح شهرستان تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت و زمانی که از حضور متهم به همراه عتیقه‌جات در منزل مورد نظر، اطمینان حاصل شد ماموران در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

به گفته وی، متهم به همراه یک عدد مجسمه به شکل گاو مفرغی با قدمت 3500 ساله، یک عدد ریتون مفرغی با سرگاو که متعلق به 2800 سال قبل از میلاد بود، به همراه یک کیلوگرم حشیش و تعدادی قمه، چاقو و شوکر برقی، دستگیر شد.

همتی اضافه کرد: با کشف اشیای عتیقه از این قاچاقچی، اموال برای ارزش‌گذاری و تخمین قدمت تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت که در بررسی کارشناسی مشخص شد قدمت این اشیاء به هزاره اول قبل از میلاد برمی‌گردد.

رئیس پلیس ملارد خاطرنشان کرد: بنابر قانون، این اشیاء در زمره اموال تاریخی محسوب شده و هر گونه خرید و فروش آن به موجب مواد قانونی 558 تا 569 شامل مجازات اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها