یک منبع استان دیالی عراق گفت: تروریست های داعش چهار جوان عراقی را در ناحیه السعدیه (۶۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) به دلیل وجود ترانه و موسیقی در تلفن همراه شان، شلاق زدند.
کد خبر: ۶۸۹۳۴۶
شلاق‌ داعشی ها برای‌ موسیقی

جوانان مزبور که سن آنان 15 تا 18 سال بود هر کدام سی ضربه شلاق خوردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز"، تروریست های داعش با صدور بیانیه ای به اهالی منطقه السعدیه هشدار داده اند که در صورت تصویربرداری از آنها و یا مواضعشان، افراد خاطی را به اشد مجازات محکوم می کند.

همچنین تهدید خانواده های کرد در السعدیه و جلولاء در شمال شرق بعقوبه توسط تروریست های داعش، به آوارگی یکصد خانواده به سوی خانقین منجر شد که مکانی امن تر برای کردهاست.

این پایگاه خبری، هدف از این اقدام را تلاش تروریست ها برای ایجاد تغییر بافت جمعیتی در این دو منطقه دانست که طرفین بر سر آن با یکدیگر درگیرند.

منافقین شبیه گروهک داعش

یک مورخ آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تاکید کرد گروهک تروریستی منافقین همانند گروهک داعش است.

"وبستر گریفین تارپلی" در گفتگو با این شبکه درباره فعالیتهای گروهک تروریستی منافقین گفت: گروهی نظیر داعش از بسیاری جهات شبیه گروهک تروریستی منافقین است. حتی این دیدگاه در میان رهبران منافقین وجود دارد که می گویند ما نیز باید در بحران سوریه و عراق مداخله کنیم در غیر این صورت نمی توانیم از غربیها و متحدان آنها پول دریافت کنیم. بنابراین آنها تلاش می کنند علیه سوریه کاری انجام دهند که هدف اصلی آن اقدام علیه ایران است.

اگر حمله به موزه یهودیان را در بروکسل در نظر بگیرید که از بسیاری جهات به داعش نسبت داده شده است، احتمالا این اتفاق مقامات فرانسوی را چنان نگران کرده است که تصمیم گرفته اند علیه منافقین عمل کنند. باید توجه داشته باشیم منافقین نیز روشهای وحشیانه ای برای اقدامات تروریستی خود استفاده می کند. البته علت اینکه تا کنون این گروه توانسته است در غرب جایگاهی داشته باشد، پولهایی است که آنها به سیاستمداران و مقامات کشورهای غربی می دهند و اصطلاحا آنها را می خرند.

طرحی برای جلوگیری از توافق هسته‌ای

در شرایطی که ایران و گروه 1+5 از هفته جاری بار دیگر وارد مذاکراتی فشرده می‌شوند تا پیش از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده، برای دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای تلاش کنند، جدیدترین اخبار حاکی از آن است که برخی چهره‌های جنگ ‌طلب در آمریکا، طرح جدیدی ‌برای ضربه زدن به هر گونه توافق هسته‌ای با ایران تدوین کرده اند.

به گزارش «تابناک»، سایت نشریه «فارن پالیسی» در گزارشی اختصاصی، از تلاش برخی چهره‌های سرشناس در عرصه سیاسی آمریکا برای جلوگیری از موفقیت هر گونه توافق هسته‌ای با ایران خبر داده است. مبنای تلاش این افراد، یافتن راه‌هایی برای برداشته نشدن تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران است.

در طرحی که بدین منظور از سوی دو تن از شخصیت‌های شناخته شده مرتبط با موضوع تحریم‌های ایران تهیه شده، از کنگره درخواست می‌شود تا هنگامی که ایران ثابت کند کل نظام مالی‌اش‌ از جمله بانک مرکزی، از مداخله در فعالیت‌های مرتبط با حمایت از تروریسم، پولشویی و اشاعه هسته‌ای کنار کشیده، با برداشته شدن تحریم‌های موجود علیه این کشور مخالفت شود.

«مارک دابوویتز»، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و «ریچارد گلدبرگ»، مشاور سیاست خارجی سابق سناتور مارک کرک، تدوین کنندگان این طرح جدید‌ هستند که هر دو‌ آن‌ها تاکنون نقش بسیار مهمی در شکل دادن به مباحثات مربوط به تحریم‌های ایران داشته اند. مارک کرک با کمک گلدبرگ، طرح تحریم بانک مرکزی ایران را تدوین کرد که اکنون یکی از بنیان‌های سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران را تشکیل می‌دهد.

استقبال ترکیه از تجزیه عراق

یک روزنامه انگلیسی از آمادگی دولت ترکیه برای پذیرفتن موضوع تجزیه عراق و استقلال منطقه کردستان از این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی به نقل از «حسین سیلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه نوشت: در گذشته (طرح) ایجاد کشور مستقل کرد (در عراق) دلیل بروز جنگ بود، اما اکنون کسی حق ندارد دست به چنین کاری بزند.

سیلیک در ادامه ادعاهایش افزود: اگر عراق تجزیه شود، که این امری حتمی است؛ آنان برادران ما هستند؛ متأسفانه اوضاع عراق مناسب نیست و به نظر می آید که این کشور به سوی تجزیه پیش می‌رود.

در این گزارش همچنین به صحبتهای «اویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای آمریکایی خود جان کری درباره تجزیه عراق و ایجاد کشوری برای کردها اشاره شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها