اوباما در یادداشتی اختصاصی برای روزنامه هاآرتص

کف مطالبات ما از ایران در مذاکرات هسته‌ای تغییری نکرده است

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» انجام داد به خطرهای توسعه و گسترش نفوذ گروه تروریستی «امارت اسلامی عراق و شام» معروف به داعش به سمت اردن هشدار داد.
کد خبر: ۶۸۸۳۹۳
روایت اوباما از داعش

دراین مصاحبه که روز یکشنبه پخش شد رئیس جمهوری آمریکا ایده دخالت نظامیان آمریکایی را در عراق رد کرد، چون از این بیم دارد که قدرت و توان این گروه تروریستی مسلح فراتر از توان نظامیان این کشور باشد.

به گزارش مشرق، اوباما در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی تاکید کرد که این گروه تروریستی و ایدئولوژی افراط گرایانه آن در بلند مدت و کوتاه مدت می‌تواند، خطری برای آمریکا باشد و مردم عراق این گروه تندرو و عناصرش را به دلیل خشونت و افراط گرایی‌اشان رد کرده و با آنها مقابله خواهند کرد و به حضور آنها در این کشور پایان خواهند داد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با اشاره به خطراتی که گروه‌های تندرو دیگر مثلا القاعده در یمن و همچنین بوکوحرام در نیجریه ایجاد می‌کنند،‌ گفت: این موضوع گروه‌های افراط گرا به چالشی در عرصه بین المللی تبدیل شده‌اند که آمریکا باید به مقابله با آنها بپردازد، اما باید توجه داشت که آمریکا به تنهایی توان این کار را ندارد.

حکم جهاد آیت الله مکارم و شیطنت رسانه های بیگانه

حکم جهاد آیت الله مکارم شیرازی پیرامون تحولات عراق در صدر خطوط خبری و تحلیلی شبکه های ماهواره ای بازتاب پیدا کرده است.

این شبکه ها در خط خبری خود این بخش از حکم ایشان را برجسته کرده اند:"بنده با صراحت عرض می‌کنم دفاع از تمامیت عراق مخصوصاً عتبات عالیات بر همه علاقه‌مندان به اسلام و اهل‌بیت(علیهم السلام) به عنوان جهاد فی سبیل الله واجب است و شهیدان این راه به شهدای کربلا می‌پیوندند.

"نکته حائز اهمیت این است که شبکه های ماهواره ای در خط تحلیلی خود از حکم آیت الله مکارم شیرازی، تحت عنوان "فتوای جهاد" نام می برند تا موضوع تقابل شیعه و سنی در عراق را جا بیندازند. سناریوی آنها این است که حکم مورد اشاره را وسیله ای برای دامن زدن به درگیری های فرقه ای و جنگ شیعه و سنی و همچنین مداخله گری ایران در بحران عراق تفسیر نمایند و در واقع بر طبل مذهبی بودن درگیری ها در عراق بکوبند.

موضوع دیگری که در خصوص تحولات عراق در شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان دنبال می شود، برجسته کردن سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور است.

نکته ظریف و تلویحی که در خطوط خبری برخی شبکه های ماهواره ای مانند شبکه بی بی سی مشاهده می شود این است که همزمان با سفر جان کری به عراق، مسئله تجزیه احتمالی این کشور زمزمه می شود.

ماموریت بندربن سلطان در پرونده عراق

منابع موثق خبری اعلام کردند: ملک عبدالله پادشاه عربستان در نهایت پس از رایزنی های فراوان و در پی فشارهای خارجی با بازگشت بندر بن سلطان به قدرت موافقت کرده است.

به گزارش مهر، دام پرس به نقل از منابع موثق شاهزاده سعودی افراطی پس از برکناری از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان، به عنوان مامور پیگیری و نظارت بر پرونده عراق انتخاب شده است.

اتحاد آمریکا و ایران از داعش خطرناک تر است!

بنیامین نتانیاهو اخیرا طی گفتگویی با یک شبکه ی امریکایی عنوان کرد که نسبت به نرم شدن موضع آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران به دلیل همکاری با این کشور بر سر داعش نگران است.

بلومبرگ نوشت: یک مقام دفتر بنیامین نتانیاهو می گوید که مقامات رژیم صهیونیستی در حال گفتگو با همتایان آمریکایی خود هستند تا از آنها بخواهند به ایران اجازه بهره برداری از اوضاع عراق را ندهند!

رژیم صهیونیستی از آمریکا و متحدانش خواسته است که ایران را تحت فشار بگذارند تا به برنامه غنی سازی خود پایان دهد.

موشه مائوز استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه جروسالم می گوید: سرویس های اطلاعاتی به داعش به عنوان تهدیدی برای کل منطقه از جمله اسرائیل نگاه می کنند.

وی اضافه کرد: اسرائیل باید تصمیمات دشواری که آمریکا با آن در عراق مواجه است را درک کند.

جرالد استینبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه بارلان اسرائیل گفت: درحالیکه تهدید سرایت داعش به دیگر کشورها خطرناک است اما اتحاد آمریکا و ایران علیه داعش خیلی خطرناک تر به حساب می آید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها