بسیاری از هواپیماهای زمینگیر تابستان جاری به پرواز درمی‌آیند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد، پیرو مذاکرات صورت گرفته برای لغو تحریم‌ها و انعقاد قرارداد با شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده قطعات هواپیما، اولین محموله‌های وارداتی قطعات را دریافت کردیم و در طول تابستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواپیماهای زمینگیر به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بازگردانده می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۸۶۸۰

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیریان، در اختتامیه همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی ایران اظهار کرد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از موتورهای هواپیماهایی که زمینگیر بوده‌اند و باید تعمیر می‌شدند، تحت چک‌های مختلف قرار گرفته‌اند و قرار است این موتورها به خارج از کشور منتقل شود و تا هفته آینده نیز به کشور باز خواهند گشت.

وی پیش‌بینی کرد، در طول تابستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواپیماهای کشور بتوانند با دریافت قطعات لازم به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بازگردانده شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره نرخ جدید بلیت‌ها اظهار کرد:‌ براساس ماده 161 قانون، متنوع‌سازی قیمت بلیت‌ها آغاز شده که البته به هر شرکتی که فهرست قیمتی‌اش در سازمان هواپیمایی کشور به تائید رسیده، ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که تا امروز هفت شرکت از 16 شرکت هواپیمایی توانسته‌اند این ابلاغ را دریافت کنند، تصریح کرد: بقیه شرکت‌ها نیز در حال مذاکره هستند تا رنج قیمتی‌شان در رنج توافق شده بین ما و شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد.جهانگیریان افزود: براساس این طرح قیمت بلیت هواپیماها بین منفی 30 تا مثبت 30 درصد قیمت مصوب سال 1391 خواهد بود و به عبارت دیگر با اجرای این طرح به اطلاع هموطنان می‌رسانم که اگر قرار بود افزایش قیمتی ناشی از تورم یا افزایش قیمت سوخت داشته باشیم، این میزان حداقل 20 درصد بیشتر بود.

وی با بیان این‌که متوسط افزایش قیمت بلیت‌ها حدودا 10 درصد بوده است، تصریح کرد: این 10 درصد افزایش قیمت کاملا قابل توجیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها