عراق در حالی کانون اصلی تحولات منطقه و حتی جهان شده که کشورهای غربی و سازمان ملل با ارائه طر‌ح‌های متعدد تلاش دارند تا خود را زمینه‌ساز ثبات و امنیت در این کشور معرفی کنند.
کد خبر: ۶۸۸۳۴۳
باز هم دروغ‌های بشردوستانه

آنها در فضای رسانه‌‌ای چنان القا می‌سازند که رفتارها و طرح‌های آمریکا و سازمان ملل تنها گزینه برای خروج این کشور از بحران است و عراقی‌ها گزینه‌ای جز پذیرش این طرح‌ها ندارند. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که طبل رسوایی این مدعیان حقوق بشر زود به صدا درمی‌آید و جهانیان درمی‌یابند که پشت پرده ادعاهای بشردوستانه آنها سیاستهای پنهانی نهفته است که بیشتر برای تأمین منافع نظام سلطه است تا حل چالش‌های عراق.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به بهانه یافتن سه شهرک‌نشین حملات گسترده‌ای را در غزه و کرانه باختری آغاز کرده‌است. در غزه صهیونیستها بمباران هوایی و کشتار ساکنان این منطقه را شدت بخشیده‌اند. در کرانه باختری نیز تاکنون بیش از 500 فلسطینی بازداشت و صدها نفر نیز در یورش صهیونیستها ضرب و شتم شده‌اند. در زندان‌های تروریسم صهیونیستی نیز همچنان اسرای فلسطینی در اعتصاب غذا به سر می‌برند و شرایط بسیاری از آنها بحرانی است. رژیم صهیونیستی حملاتی نیز به لبنان داشته که انفجارهای خونین در جنوب بیروت نمودی از آن است.

در قبال سوریه نیز صهیونیستها حملات هوایی خود را تکرار کرده که به گفته منابع خبری چند نفر را مجروح کرده‌اند. صهیونیستها همزمان از گروه‌های تروریستی از جمله داعش حمایت و حتی زخمی‌های آنها در بیمارستان‌های صهیونیستها مورد مداوا قرار گرفته‌اند. مجموع جنایات صهیونیستها در حالی روی داده که از یک سو در کشورهای غربی در برابر آن سکوت کرده‌اند و عملا موضعی در برابر آن اتخاذ نکرده‌اند و از سوی دیگر سازمان ملل به عنوان محور مبارزه با تروریسم در برابر تروریسم دولتی صهیونیستها انفعال داشته و حتی به محکوم‌سازی آنها نپرداخته است.

مقایسه رفتارهای غرب و سازمان ملل در قبال تحولات اخیر عراق و فلسطین به خوبی نشان می‌دهد که ادعاهای بشردوستانه برای غرب صرفا بهانه‌ای برای رفتارهای سلطه‌گرایانه است و سازمان ملل نیز همچنان به عدم استقلال و وابسته‌ بودن به نظام سلطه اصرار دارد و حاضر به اجرای مسئولیت جهانی خود نمی‌باشد.

این رفتارها بیانگر این حقیقت است که غرب و سازمان ملل نمی‌توانند حلال چالشهای عراق باشند چرا که رفتارهای آنها نه براساس اصول بشردوستانه و یا قوانین بین‌المللی بلکه برگرفته از منفعت‌طلبی و خواسته‌های استعماری است به گونه‌ای که در برابر جنایات تروریست‌ها در عراق ژست‌های بشردوستانه گرفته و حتی گزینه نظامی را مطرح می‌سازند حال آنکه در برابر جنایات تروریست‌ها همچون گذشته راه شدت در پیش‌گرفته و از آن در کشتار مردم فلسطین و منطقه حمایت می‌کنند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها