عضو شورای راهبرد سیاست خارجی گفت:دشمنان می‌خواهند جهان اسلام را مسئول اختلافات کنند، اما امروز با پدیده‌ای روبه رو شده که هر روز نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.
کد خبر: ۶۸۸۱۴۹
جهان اسلام امروز مسیر صحیح را پیدا کرده است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (سه‌شنبه) در اجتماع بزرگ «لبیک» در میدان امام حسین(ع) تهران اظهار داشت: امام(ره) بزرگوار نهال طیبه‌ای را در جهان کاشت که این نهال امروز تبدیل به یک درخت قدرتمند و تنومند شده است.

وی افزود: نهال انقلاب اسلامی مثل یک شجره طیبه در جهان اسلام شکل گرفت و جهانیان ناباورانه شاهد تنومندتر و پربارتر شدن این نهال بودند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی تصریح کرد: نهال انقلاب اسلامی با پیشرفت و مقاومت معادلات قدرت در جهان را تغییر داد و شکل جدیدی از مردم‌سالاری را به جهانیان نشان داد.

به گفته جلیلی، شکل جدید مردم‌سالاری در جهان امروز فقط منحصر به ایران نیست بلکه در بین ملل‌های دیگر نیز تکثیر و تبدیل به الگو شده است.

وی تأکید کرد: امروز دنیای اسلام پس از نیم قرن به خوبی می‌بیند که اگر دعوت خداوند و پیغمبر را پاسخ دهیم چه حیاتی خواهیم یافت، چرا که شاهد بودیم وقتی ملت ما چنین دعوتی را اجابت کرد، حیات و قدرت جدیدی یافت و سیر پیشرفت او یک شتاب قابل توجه پیدا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز حزب‌الله لبنان با همین نگاه توانست جنوب کشور لبنان را آزاد کند و حماس در فلسطین با جنگ 22 روزه صهیونیست‌ها را شکست داد و امروز به قول سیدحسن نصرالله دوران پیروزی‌های جهان اسلام شکل گرفته است.

جلیلی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار همچون قدیم نمی‌تواند منویات غلط خود را دنبال کند، گفت: امروز جهان اسلام مسیر صحیح را پیدا و دعوت خداوند و رسول را اجابت کرده است بنابراین قدرت جدیدی حاکم شده است.

دشمنان می‌خواهند جهان اسلام را مسئول اختلافات کنند

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند جهان اسلام را مسئول اختلافات کنند، اما امروز با پدیده‌ای روبه رو شده که هر روز نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

به عقیده دبیر سابق شورای امنیت ملی این پدیده سبب شده نه تنها قدرت پوشالی نظام استکبار را به جهانیان نشان دهد بلکه پرده از تزویر آنان نیز برداشته است.

وی ادامه داد: نظام استکبار دست به ظلم زد چون می‌گفت ما قدرت زور داریم، اما امروز جهانیان پوشالی بودن زور آنان را به چشم می‌بینند؛ کسانی که خودشان سلاح کشتارجمعی را به کار می‌بردند مدعی مبارزه با سلاح کشتارجمعی بودند و کسانی که نقض حقوق بشر می‌کردند مدعی حقوق بشر بودند. امروز نیز این افراد که بدترین رفتار تروریستی داشتند داعیه‌دار مبارزه با تروریست شده‌اند.

جلیلی تأکید کرد: امروز نظام استکباری با چند مزدور اجیر شده می‌خواهند برای مقابله با ملت عراق و جهان اسلام بیایند اما موفقیتی حاصل نخواهد شد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه امت اسلام با توجه به رمز وحدت موفقیت بیشتری را به دست خواهد آورد، گفت: امروز دیگر دشمن نمی‌تواند خواسته‌های غلط خود را دنبال کند چرا که اگر مسلمانان متحد شوند قدرت زیادی آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: اهرم‌های تحریم و تکفیر توسط آمریکا و اسلام آمریکایی به کار گرفته می‌شود اما خود آنان نیز متوجه شده‌اند تمدن جدیدی در حال شکل‌گیری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن امروز عده‌ای مزدور را اجیر کرده تا قدرت جهان اسلام را به چالش بکشد، گفت: تحولات امروز عراق جنگ عده‌ای مزدور به نیابت اربابان خود است.

جلیلی خاطرنشان کرد:‌ آمریکایی‌ها از شکست در عراق با اعزام عده‌ای تروریست و مزدور سعی می‌کنند شکست‌های خود را جبران کنند چرا که آنان سعی کردند سوریه را که دژ مقاومت جهان اسلام بود را از بین ببرند اما پس از شکست در سوریه به عراق رفتند تا نقشه‌های خود را در عراق دنبال کنند.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار دیگر نمی‌تواند خواسته‌های خود را بر ملت‌ها تحمیل کند و دنیا نیز حمایت استبکار از دیکتاتورها را مشاهده می‌کند و این دستاورد عظیمی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها