بازگشت پر سر و صدای روحانی برجسته پاکستانی

در حالی که این روزها ارتش پاکستان حملات گسترده‌ای را علیه مواضع شبه‌نظامیان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی انجام می‌دهد، بازگشت یکی از روحانیون برجسته و مخالف دولت به موضوعی جنجالی برای مقامات اسلام‌آباد تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۸۷۷۹۳
بازگشت پر سر و صدای روحانی برجسته پاکستانی

علامه محمدطاهر القادری، رئیس حزب جنبش مردمی منهاج القرآن صبح دیروز وارد پاکستان شد. به گزارش ایسنا، این روحانی پاکستانی مقیم کانادا قرار بود صبح دیروز وارد فرودگاه اسلام آباد شود، اما هواپیمای حامل وی به سمت شهر دیگری تغییر مسیر داد. علت این موضوع، حضور چشمگیر طرفداران القادری در مقابل فرودگاه و درگیری نیروهای پلیس با آنها بود. گفته می‌شود نزدیک به 2000 نفر از طرفداران او منتظر ورودش به اسلام‌آباد بودند. پلیس پاکستان همچنین با کانتینرهای حمل بار جاده‌های اصلی به سوی فرودگاه را مسدود و تلفن‌های همراه را برای جلوگیری از برقراری ارتباط میان حامیان این روحانی قطع کرد.

القادری در توئیتر خود در آستانه بازگشت نوشت: آمده‌ام تا از ارتش پاکستان در جنگ با شبه‌نظامیان حمایت کنم. اکنون وظیفه ملت است که از خانه بیرون بیایند و انقلاب کنند. وی در کنار حمایت از ارتش، یکی از مخالفان اصلی دولت نوازشریف به حساب می‌آید. در همین زمینه، القادری در اظهارنظرهای خود پیش از بازگشت به پاکستان گفته بود که آماده رهبری یک انقلاب علیه دولت است و از ارتش حمایت می‌کند. وی گفت: به پاکستان می‌روم تا تروریسم را نابود کنم، صلح بیاورم، دموکراسی واقعی و عدالت اقتصادی برای فقرا برقرار کنم. حضور و بازگشت مجدد وی به پاکستان باعث ترس و نگرانی در میان دولت شده است و اسلام‌آباد بیم آن را دارد که نفوذ القادری در میان مردم باعث شکست و سقوطش شود. در همین حال، احزاب مخالف دولت پاکستان ازجمله حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان (حزب حاکم فعلی در ایالت خیبرپختونخواه)، حزب مسلم لیگ شاخه قائد به ریاست چودری شجاعت حسین، جنبش متحده قومی به ریاست الطاف حسین و حزب عوامی مسلم لیگ به ریاست شیخ رشید احمد با استقبال از ورود طاهر القادری و از مواضع وی علیه عملکرد دولت نوازشریف ابراز همبستگی کردند.

جنبش مردمی منهاج القرآن پیش‌تر نیز سابقه مخالفت با دولت را دارد. رئیس این حزب اواخر دی‌ماه 1391 یک تظاهرات سراسری را از شهر لاهور به سمت اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با حضور هزاران نفر از فعالان سیاسی و حامیان این حزب راه‌اندازی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها