عمو و برادرزاده که به قصد سرقت، جوان موتورسواری را در سعادت‌آباد به قتل رسانده بودند، پس از دو سال فرار دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۷۷۳۶
سفارش خونین برای سرقت موتورسیکلت

به گزارش پلیس آگاهی تهران، ساعت 22 و 30 دقیقه بیست و نهم مرداد سال 91 از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری در منطقه سعادت‌آباد، بلوار معارف به کلانتری 134 شهرک قدس (غرب) اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی به نام علیرضا هجده ساله که همراه دوستش با یک دستگاه موتورسیکلت پالس در مسیر بازگشت به خانه بوده، مورد حمله سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت دیگر قرار گرفته و این دو نفر با استفاده از سلاح سرد و مجروح کردن علیرضا، موتورسیکلت او را سرقت کرده‌اند.

با انتقال علیرضا به مرکز درمانی وی به علت شدت جراحات جان باخت و پرونده با دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی، برای دستگیری عاملان جنایت به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

با شروع رسیدگی به پرونده، دستور توقیف موتورسیکلت همراه سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد. اردیبهشت سال 92، سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت پالس به نام احمدرضا شانزده ساله از سوی کارآگاهان آگاهی شهریار دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

نوجوان شانزده ساله در اعترافات خود عنوان داشت که موتورسیکلت متعلق به یکی از دوستانش به نام امید است که این فرد نیز دستگیر و با اعترافات به سرقت موتورسیکلت، عنوان کرد: همراه دو نفر از دوستانم به نام‌های حمید و میکائیل اقدام به سرقت موتورسیکلت از روبه‌روی یک باشگاه بیلیارد در منطقه وایین شهریار کردیم.

با اعتراف امید به سرقت موتورسیکلت و معرفی دو همدست خود (حمید و میکائیل)، دستگیری این دو نفر در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت که آنها نیز دهم شهریور سال گذشته دستگیر و در تحقیقات، اظهارات امید را تأیید کردند.

با شناسایی محل سرقت موتورسیکلت از روبه‌روی باشگاه بیلیارد در منطقه وایین شهریار، کارآگاهان در تحقیقات اطلاع یافتند موتورسیکلت در اختیار فردی به نام مسعود ــ یکی از اراذل و اوباش منطقه قلعه حسن آباد و شهریار – بوده است. با دستگیری مسعود، وی در اعترافات خود عنوان کرد و موتورسیکلت را در ازای مقداری موادمخدر، از فردی به نام اصغر تحویل گرفته‌ است.

با شناسایی اصغر، محل‌های تردد وی شناسایی و سرانجام او نیز یازدهم دی ماه سال گذشته دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره دهم، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: موتورسیکلت را از دو نفر به نام‌های احسان و رضا که از خلافکاران منطقه قلعه حسن خان هستند، 250 هزار تومان خریده‌ام.

وی در ادامه اعترافات گفت: هنگام خرید موتورسیکلت، مقداری زیادی خون روی باک بنزین و قسمت‌های دیگر آن و همچنین لباس‌های احسان و رضا وجود داشت.

با اعتراف اصغر مبنی بر خرید موتورسیکلت آغشته به خون و همچنین خون آلود بودن لباس‌های احسان و رضا، دستگیری این دو نفر در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با شناسایی احسان و رضا، کارآگاهان متوجه شدند که این دو عمو و برادرزاده بوده و در زمینه فروش موادمخدر فعالیت دارند.

در ادامه تحقیقات برای دستگیری این دو نفر، کارآگاهان اطلاع یافتند احسان بیست‌ویکم دی ماه به اتهام سرقت منزل از سوی پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر و به اداره دهم منتقل شده است.

احسان پس از انتقال به اداره دهم و شناسایی از سوی تنها شاهد صحنه جنایت (دوست مقتول) به کارآگاهان گفت: شب جنایت همراه عمویم رضا با موتورسیکلت خودم برای فروش موادمخدر به سعادت‌آباد رفتیم. کنار خیابان ایستاده بودیم که مقتول همراه دوستش با موتورسیکلت از کنار ما عبور کردند. رضا گفت دنبال آنها برویم. دنبال آنها بودیم که مقتول در انتهای یک کوچه توقف کرد و ترک‌نشین آن قصد پیاده شدن داشت که رضا از موتور پیاده شد و در حالی که فریاد می‌زد: گوشی خواهرم را می‌دزدی به آنها نزدیک شد و پس از زدن اسپری اشک‌آور به صورت مقتول، با او درگیر شد و با چاقویی که همراهش بود ضربه‌ای به پهلویش زد و موتورسیکلت را از دست مقتول گرفت و با موتورسیلکت از محل فرار کرد و من نیز به دنبال او به محل خودمان در قلعه حسن‌خان رفتیم.

با اعترافات احسان و معرفی عمویش رضا به عنوان عامل اصلی جنایت، دستگیری رضا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد این متهم به اتهام زورگیری و سرقت خودرو و مصدوم نمودن مالک خودرو که به علت شدت جراحات در کما به سر می‌برد، دستگیر شده و در زندان کرج در بازداشت است. با هماهنگی‌ قضایی، متهم برای تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها