مردی که متهم است دوست خودش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است، در بازجویی‌ها انگیزه‌اش را از این جرم دزدی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۳۱۴۴
سرقت خونین از رفیق

کارآگاهان جنایی استان خراسان رضوی اسفند سال گذشته از کشف جنازه مردی جوان به نام هاشم در خانه‌اش مطلع شدند و وقتی به آنجا رفتند، جسد را در حالی‌که دستمالی داخل دهانش گذاشته شده بود، در کمد دیواری خانه پیدا کردند. شواهد نشان می‌داد این مرد هدف ضربات چاقو قرار گرفته است. چون ضربه‌ها از پشت وارد شده و از سویی قتل در خانه خود مقتول اتفاق افتاده بود، پلیس به این نتیجه رسید که عامل جنایت از قبل با مقتول (هاشم) آشنایی داشته و به همین سبب براحتی وارد خانه شده و در فرصتی مناسب وی را غافلگیر کرده است. کارآگاهان هنگام بررسی صحنه جرم نشانه‌هایی را به دست آوردند که حضور مهمان جنایتکار را در خانه هاشم تائید می‌کرد. علاوه بر این مشخص شد تعدادی از لوازم منزل مقتول سرقت شده و از کارت‌های بانکی هاشم نیز اثری نیست. علاوه بر این افسران جنایی پی بردند قاتل یا قاتلان بعد از این سرقت مرگبار با پراید مشکی مقتول متواری شده‌اند. به این ترتیب ردیابی خودروی مسروقه و کارت‌های بانکی در دستور کار پلیس قرار گرفت و جسد به پزشکی قانونی فرستاده شد. کارآگاهان بیش از دو ماه درباره این جنایت تحقیق کردند تا این‌که اطلاع یافتند مردی از حساب مقتول مبلغی بیش از یک میلیون تومان برداشت کرده است. آنها بعد از تحقیقات تخصصی، این فرد را بازداشت کردند.

متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی، ادعا کرد کارت عابربانک را یکی از دوستانش به نام سعید به وی داده تا برایش پول بگیرد و از ماجرا خبر نداشته است.

ماموران در گام بعدی سعید را بازداشت کردند. او در بازجویی‌ به کشتن دوستش اعتراف و ابتدا سعی کرد انگیزه خود را مسائل اخلاقی نشان دهد، اما در نهایت مجبور به بیان حقیقت شد. او گفت: هاشم مدتی قبل از همسرش جدا شد و تنها زندگی می‌کرد. یک روز او را به خانه‌ام دعوت کردم. آن روز مهمانان دیگری نیز داشتم. هاشم از یکی از دختران حاضر که از اقوامم بود، خوشش آمد و از من خواست ترتیبی بدهم تا آن دو با هم ازدواج کنند. او حتی گفت بابت این کار به من هدیه خوبی خواهد داد، ولی من ناراحت شدم و گفتم چنین کاری نمی‌کنم.

متهم ادامه داد: همان روز به ذهنم رسید حتما هاشم پول زیادی دارد، به همین دلیل نقشه قتل او را کشیدم و چون تنها زندگی می‌کرد، فکر کردم کشتن و سرقت از او بدون این‌که کسی متوجه موضوع شود، کار پیچیده‌ای نیست. به همین دلیل روز حادثه به خانه دوستم رفتم و در لحظه‌ای مناسب وقتی او پشتش به من بود، با چاقویی که از قبل همراه خودم برده بودم ضرباتی به وی زدم و سپس جسدش را در کمد دیواری خانه پنهان کردم. سعید در ادامه اعترافات خود توضیح داد: بعد از کشتن هاشم، خانه‌اش را گشتم و چند تکه وسیله را همراه کارت‌هـای عابربانک و حدود 50 هزار تومان پول نقد برداشتم و با خودروی او فرار و پراید را بعد از چند روز کنار خیابان رها کردم تا شناسایی نشوم. بعد از آن فهمیدم هاشم در حسابش حدود یک میلیون تومان پول داشت، به همین دلیل کارت را به دوستم دادم و از او خواستم پول را برداشت کند. تصور می‌کردم هیچ ردپایی از خودم به جا نگذاشته‌ام اما در نهایت دستگیر شدم.

متهم پس از بازسازی صحنه جرم، با قرار بازداشت روانه زندان شد. او بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی با حضور پنج قاضی محاکمه خواهد شد. (ضمیمه تپش)

newsQrCode
برچسب ها: سرقت قتل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها