کورتوا: بلژیک پدیده نیست

تیم ملی بلژیک برای رسیدن به جام‌جهانی 2014 تلاش زیادی کرد و یکی از تیم‌های خوب در دور مقدماتی جام‌جهانی در قاره اروپا بود. از همان ابتدا یکی از ارکان مهم تیم ملی بلژیک، دروازه‌بان خوب این تیم بود که البته در سطح باشگاهی نیز برای چلسی و اتلتیکومادرید خوش درخشید و نامش در دنیای فوتبال حرفه‌ای مطرح شد. بلژیک جشن صعود در مرحله گروهی گرفته و خود را برای رویارویی با بزرگان جام‌جهانی در دور بعدی آماده می‌کند. تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی و فرانسه زبان تیم ملی فوتبال بلژیک در آستانه سومین بازی تیمش در مرحله گروهی پای گفت‌و‌گوی خبرنگار فرانس24 می‌نشیند و از خود و تیم ملی کشورش می‌گوید.
کد خبر: ۶۸۷۷۰۲

بلژیک از ابتدای جام به عنوان پدیده مطرح شده است، آیا این تیم به جمع 8 یا 4 تیم برتر جام‌جهانی خواهد رسید؟

شخصا با کلمه پدیده مخالف هستم، به عقیده من فوتبال حساب و کتاب دارد و این کلمه طوری در فوتبال معنی شده که گویا یک تیم با شانس و اقبال و بی‌آنکه خودش از دلیل درخشش خود با خبر باشد صعود می‌کند و می‌درخشد، در حالی که هرگز اینگونه نیست و بلژیک مزد زحمات سال‌های گذشته خود را می‌چیند و این موفقیت‌ها میوه درختی است که چند سال پیش کاشته شد.

این پیشرفت در فوتبال بلژیک بومی است یا غیربومی؟

در فوتبال حرفه‌ای مرز معنی ندارد و اگر یک مربی خارجی به فوتبال ما کمک کرده باشد دلیل بر ناتوانی مربیان بلژیکی نیست. در هر حال مربی کنونی ما بومی است و بازیکنان بلژیک هم در داخل و خارج از کشور کاملا هماهنگ با فدراسیون فوتبال کشورمان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در مرحله گروهی دو بازی برگزار شده را چگونه ارزیابی می‌کنی و از مدافعان تیم ملی بلژیک چه توقعی داری؟

نمی‌شود مقایسه کرد، این که کدام تیم بهتر دفاع می‌کند، من مدافعان تیم را خوب می‌شناسم و با آنها هماهنگی بسیار خوبی دارم، پرس کردن و متمرکز بودن، بسته نگه داشتن دروازه برای ایجاد شانس گلزنی در خط حمله همه اینها مواردی است که اگر رعایت شود یک دروازه‌بان آرامش بیشتری خواهد داشت، بازی فوق‌العاده‌ای خواهد بود و من امیدوارم که بتوانیم در آن مرحله نیز پیروزی را برای هوادارانمان به ارمغان بیاوریم.

در این هیاهو، شایعه مذاکره تو با رئال‌مادرید هم جدی‌تر شده است.

نمی‌خواهم به مسائل سرعت بدهم و تصمیم بدی بگیرم. من هنوز باید بیشتر به این مساله فکر کنم. با این همه بازی سخت که پیش رو داریم، تصمیم‌گیری سخت است و همچنین زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری نیست. قرارداد دارم و نباید تصمیم عجولانه‌ای بگیرم. هرگز در این مورد چیزی نشنیده‌ام. اگر تیمی در اروپا خواهان به خدمت‌گیری من باشد، باید با وکیلم صحبت کنند و باشگاه من تصمیم‌گیرنده خواهد بود.

به نظر می‌رسد بازگشت به چلسی برای تو اجباری است.

من ماه می ‌گذشته در مورد شرایطم در چلسی با ژوزه مورینیو صحبت کردم و برای بازگشت به توافق رسیدیم. بنابراین وضع من بعد از جام‌جهانی کاملا مشخص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها