
پس از انتقادهای فراوان از نمونه اولیه این سوپر خودرو، شرکت آرینرا مصمم شد تا با تلفیق طرح لامبورگینی و برخی ویژگیهای فراری و مک لارن خودروی متفاوت هوساریا را بسازد. گرچه این خودرو هنوز طراحی خاصی ندارد، اما دیگر کپی کربنی از مدل دیگری نیست. همچنین این خودرو درمیان خودروهای ظاهر خوب قرار دارد.
شرکت آرینرا در این زمینه بسیار متفاوت عمل کرده است و براحتی میتوان این ابرخودروی اقتباسی را از دیگر خودروهای سنتی تشخیص داد. در طراحی این خودرو طراح معروف لی نوبل که سابقه سی ساله او شامل طراحی خودروی Ultima GTR (و مدلهای MK1 و 2)، مدل پیشین Ultima GTR، همچنین تست شاسیهای مک لارن F1 و نوبل M12 است، نقشی اساسی داشته است.
فراتر از یدک کشیدن نام نوبل این خودرو دارای ویژگیهای بسیاری است: موتور هشت سیلندری 6.2 لیتری GM، شتاب صفر تا صد این خودرو را به 3.2 ثانیه کاهش داده و سقف سرعت آن را به 340 کیلومتر در ساعت رسانده است. با کمک یک گیربکس دستی گراتزیانو، توان 650 اسب بخار موتور هشت سیلندر آن شاسیهای پر قدرتی را که در بدنه کربن/کولاری خودرو با وزنی حدود 13000 کیلوگرم تعبیه شده را حرکت میدهد.
پوشش داخل خودرو از چرم بوده و کامپوزیت کابین همراه امکانات رفاهی پیشرفته است. یک دوربین حرارتی تصویربرداری همراه یک LCD در این خودرو نصب شده که تشخیص انسانها و حیوانات را در جاده آسانتر میکند. بستههای افزودنی هوساریا شامل چند کیت فیبر کربنی و یک بسته قدرت 700 اسب بخار با ترمزهای بزرگتر است.
شرکت آرینرا قصد دارد تا پایان سال جاری این خودرو را با پالت رنگ اختصاصی آماده کند. آنها تاکنون قیمت این خودرو را اعلام نکردهاند.
gizmag / مترجم: ندا ابوطالبیراد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد