رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با تاکید بر این که این وزارتخانه در جابه‌جایی‌ها و انتصابات، دقت را فدای سرعت نمی‌کند، گفت: تاکنون بیش از 75 درصد تغییرات در سطح فرمانداری‌ها انجام شده و در چند ماهه اول نیز تمام استانداران کشور براساس اصل شایسته‌سالاری و پایبندی به سیاست‌های اعتدالی دولت یازدهم انتخاب شدند.
کد خبر: ۶۸۶۸۷۷
تغییر 75 درصد فرمانداران

روح‌الله جمعه‌ای در گفت‌وگو با ایرنا، درباره تغییرات مدیران اجرایی در این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت کشور در جابه‌جایی و انتصاب‌ها بر اساس اصل شایسته‌سالاری و پایبندی به سیاست‌های اعتدالی دولت تدبیر و امید پیشرو بوده است.

وی افزود: در جابه‌جایی‌ها فقط تعداد معدودی از فرمانداران باقی مانده‌اند که انتصاب آنان نیز براساس این اصول بررسی می‌شود.

ابلاغ حمایت رئیس‌جمهور از شرکت‌های دانش‌بنیان

دستور رئیس‌جمهور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به اعضای هیات دولت ابلاغ شد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود، حسن روحانی در این دستور از همه دستگاه‌های اجرایی خواسته نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان یا سفارش تولید محصولات موردنیاز به این شرکت‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، حمایت و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع بخشی از مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی از جمله دلایل رئیس‌جمهور برای ابلاغ این دستور بوده است.

عیادت دوباره محمدی‌گلپایگانی از مهدوی‌کنی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور دوباره در بیمارستان بهمن، آخرین وضع آیت‌الله مهدوی‌کنی را جویا شد.

به گزارش فارس، وی با بیان این‌که به دستور رهبر معظم انقلاب برای دومین بار برای عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی حاضر شدم، گفت: وضع عمومی امروز ایشان نسبت به دفعه قبل، بهتر شده است. امیدواریم که آیت‌الله مهدوی‌کنی هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد.

ابطحی: روحانی نسبتی با سال‌های دورش ندارد

محمدعلی ابطحی، مشاور و معاون رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با هفته‌نامه اصلاح‌طلب صدا به عضویت رئیس‌جمهور در جامعه روحانیت مبارز اشاره کرده و گفته است: در شرایط فعلی، عضویت آقای روحانی در جامعه روحانیت مبارز، بیشتر یک وضع تاریخی است نه شرایط اجرایی.

رئیس‌جمهوری کشور در انتخابات سال گذشته نه نامزد جامعه روحانیت در انتخابات بود و نه مواضع اکثریت این جامعه همدلی با ایشان است.

وی مدعی شده که نسبتی بین حسن روحانی سال92 و حسن روحانی که در سال‌هایی دور به عضویت این جامعه درآمد وجود ندارد.

تفحص از دستگاه‌های متولی رانت ۶۵۰ میلیون یورویی

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است:‌ بعد از انجام بررسی‌های لازم و دستیابی به مدارک موردنیاز در رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به یک تاجر، کمیسیون اقتصادی، تحقیق و تفحص از دستگاه‌های متولی پرداخت این رانت را آغاز می‌کند.

او به تسنیم گفته که احتمالا در جلسه سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی، وزیر صنعت درباره رانت 650 میلیون یورویی به نمایندگان توضیح دهد.

واکنش اکرمی به اظهارات حجاریان

سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری به اظهارات دیروز سعید حجاریان که مدعی شده «اصلاحات ستون فقرات دولت روحانی است و اگر اصلاح‌طلبانان بشکنند روحانی هم می‌شکند»، واکنش نشان داده و در گفت‌وگو با نسیم گفته است: بالاخره بیکاری نعمتی است که خدا نصیب آقای حجاریان کرده و این‌ها همه محصول بیکاری است. دعا کنیم تا خداوند برای همه بیکاران شغل آبرومندانه‌ای را فراهم کند. او تصریح کرده روحانی فکر، فهم و تجربه دارد و از کسی الگو برداری نمی‌کند.

تغییر برخورد مجلس با وزیر علوم

علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس با اشاره به برخی انتصابات نامناسب در وزارت علوم گفت: با وزیر علوم قبل از رای‌گیری صحبت کردم، اما امروز نگاه می‌کنیم که برخی از عناصر دانشگاه‌ها خلاف گفته وزیر انتخاب شده و مجلس در برابر این‌گونه فعالیت‌ها سکوت نمی‌کند و حساسیت نشان خواهد داد و نوع برخورد تغییر خواهد کرد.

به گزارش مهر، او در جمع بسیج استادان دانشگاه شیراز این را هم افزوده که به دولت فرصت داده‌ایم وعده‌های خود را عملیاتی کند، اما اگر غیر از این باشد ما هم نوع دیگر رفتار می‌کنیم.

پنتاگون: ایران حضور نظامی در عراق ندارد

همزمان با تکذیب چند باره مقامات کشورمان درباره شایعه برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور نظامی ایران در بحران عراق، دیروز فرانس‌پرس به نقل از پنتاگون اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از استقرار واحدهای نظامی ایران در عراق دیده نمی‌شود.

به گزارش انتخاب، جان کربی، سخنگوی پنتاگون البته بدون ارائه مستندی مدعی شد​برخی از افراد سپاه ایران در عراق هستند تا به دولت مالکی کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها