معمولا خانمها پول، زمان و انرژی زیادی راصرف سفید کردن پوستشان می‌کنند، در حالی که می‌توان درخانه و با چند روش ساده به نتایج عالی برای این کار رسید.
کد خبر: ۶۸۶۴۸۶
ماسک های خانگی برای روشنی پوست+روش تهیه

جام جم سرا:ا استفاده از این روشهای ساده می‌توانید هم درهزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید وهم از نتیجه به دست آمده شگفت زده شوید.در این نوشتار چند نوع ماسک خانگی برای روشن شدن پوست معرفی می شود.

ماسک لیمو و زردچوبه

آرد نخودچی ۳ قاشق غذاخوری
ماست ۲ قاشق سوپ‌خوری
لیمو ۲ قاشق سوپ‌خوری
زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه:
یک مشت آرد نخودچی را با کمی ‌ماست، لیمو و کمی‌ زردچوبه مخلوط کنید و بر پوست زیر بغلتان بمالید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب‌زمینی


سیب‌زمینی نیز نوعی سفید کننده طبیعی است. شما می‌توانید تکه‌های سیب‌زمینی را بر پوست بمالید. اجازه دهید پوست به مدت ۱۵دقیقه با سیب زمینی یا آب آن تماس داشته باشد. خیلی زود متوجه تاثیر آن خواهید شد.

ماسک روغن نارگیل


روغن نارگیل ۱ قاشق غذاخوری
ویتامین E یک قاشق مرباخوری

روغن نارگیل و ویتامین E نیز می‌توانند در کاهش سیاهی زیر بغل تاثیر بسیاری داشته باشند. کافی است روزانه کمی ‌از این روغن را بر پوست زیر بغل خود بمالید. روغن نارگیل و ویتامین E علاوه بر سفید کردن پوست زیر بغل، باعث لطافت و نرمی‌ پوست این قسمت نیز می‌شوند.


ماسک پرتقال


پوست پرتقال پوست یک عدد پرتقال
شیر به مقدار لازم

هرگز پوست‌های پرتقال را دور نیندازید، آنها را نگه دارید و در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند و سپس آن‌ها را به پودری نرم تبدیل کنید. بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا به مایعی چسبناک تبدیل شود. این مایع چسبناک را به قسمت‌هایی از پوست که سیاه شده بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید و آن را به صورت ضربه‌ای با دستمالی خشک نمایید.


ماسک بادام


بادام به مقدار لازم
عسل به مقدار لازم

دستورالعمل:
به مقدارلازم بادام بردارید و آن را یک شب در آب بخیسانید. صبح بادام‌ها را از آب بیرون آورید و پوست‌شان را جدا کرده و خمیر کنید. سپس کمی عسل به ‌آن‌‌ها اضافه و با هم مخلوط کنید. این مایع چسبناک را حداقل دو بار در هفته به پوست خود بمالید تا به پوستی زیبا و صورتی شفاف و روشن که همیشه آرزویش را داشتید برسید.

ماسک جو دو سر


پودر جو دوسر ۱ قاشق مرباخوری
ماست (کیسه‌ای) ۱ قاشق مرباخوری
آب گوجه فرنگی تازه به مقدار لازم

طرز تهیه:
پودر جوی دو سر را با ماست و آب گوجه‌فرنگی تازه مخلوط کرده تا خمیری یکدست به دست آید مثل ماسک روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و هفته‌ای دوبار این کار را تکرار کنید تا تمامی لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد روی پوست شما به تدریج از بین بروند.


ماسک آلوئه‌ورا


راه دیگر برای روشن کردن پوست استفاده از ژل آلوئه‌ورا است. ۲ بار در روز صبح و شب استفاده کنید به سفید کردن پوست و رطوبت پوست کمک می‌کند .

ماسک لیمو و گوجه فرنگی


آبلیمو یک قاشق غذاخوری
آب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
آب گوجه فرنگی با آب لیمو مخلوط کرده و در یک بطری بریزید و درون یخچال بگذارید. اگر آب گوجه فرنگی آماده نداشتید گوجه فرنگی و آبلیمو را در مخلوط کن بریزید. هر روز صبح از این محلول استفاده کنید، به مدت ۱۵ دقیقه و پس از آن صورت خود را بشویید و بار دیگر با پارچه‌ای پنبه صورت خود را ماساژ دهید. اضافی محلول را می‌توانید درون شیشه بریزید و برای دفعه بعد استفاده کنید.(دخت ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
واسه از بین بردن لك صورت و روشنایی پوست از ماسك شیره انگور طبیعی هم میشه استفاده كرد.
فرخنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
۰
۰
ممنونم عالی بود
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
فقط یه روش باید برای روشنیه پوست انجام داد,اگه از چند روش در روز انجام بدیم,برای پوست ضرر یا مفیده
مطهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
۰
۰
خییلییی خوب بوداستفاده كردم ممنون.
مكئ
-
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
بد بود

نیازمندی ها