مینا بعد از دوستی اینترنتی فریب پسر شیاد را خورد

کلاهبرداری با وعده ازدواج

پسری که به بهانه ازدواج با دختری جوان از او کلاهبرداری کرده بود، پس از دستگیری چاره‌ای ندید جز این‌که به جرم خود اعتراف کند و از نقشه‌اش پرده بردارد.
کد خبر: ۶۸۵۸۴۱
کلاهبرداری با وعده ازدواج

زنی چندی پیش به اداره پلیس استان فارس مراجعه و از جوانی به نام نیما شکایت کرد. او گفت: نیما خواستگار دخترم بود، اما او را فریب داده و از وی حدود دو میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. مدتی است از این پسر خبری نداریم و کاملا معلوم است او از ابتدا به قصد کلاهبرداری با دخترم دوست شد و از احساسات او سوء‌استفاده کرد.

ماموران بعد از تشکیل پرونده، از مینا بازجویی کردند تا از این طریق بتوانند به سرنخی از نیما دست پیدا کنند. دختر فریب خورده به کارآگاهان گفت: «در یکی از سایت‌های اینترنتی با نیما آشنا شدم. او جوان خوبی به نظر می‌رسید و وقتی به من ابراز علاقه کرد، به رابطه اینترنتی‌ام با او ادامه دادم. البته کمی هم احتیاط می‌کردم تا این‌که نیما گفت قصد دارد به خواستگاری بیاید. از شنیدن این حرف خیلی خوشحال شدم و موضوع را با مادرم در میان گذاشتم. از آن به بعد رابطه‌ام با او بیشتر شد تا این‌که نیما یک روز برای گذاشتن قرار خواستگاری شماره تلفن خانه‌مان را گرفت.»

دختر جوان ادامه داد: پس از آن، فردی که خودش را از اقوام نیما معرفی می‌کرد، با خانه‌مان تماس گرفت و با مادرم صحبت کرد و گفت قصد دارند برای خواستگاری به منزل ما بیایند. مادرم هم قبول کرد. در این مدت ارتباط اینترنتی من و پسر مورد علاقه‌ام ادامه داشت تا این‌که یک روز احساس کردم نیما بشدت ناراحت است. علت را پرسیدم و او گفت با مشکل مالی مواجه شده است. من که به نیما اعتماد کامل پیدا کرده بودم و او را همسر آینده‌ام می‌دانستم، تصمیم گرفتم برای حل مشکلش به وی کمک کنم. به او گفتم مبلغی پس‌انداز دارم که می‌توانم آن را در اختیارش بگذارم، او اول نمی‌خواست قبول کند، اما وقتی اصرار کردم، پذیرفت و من هم تمام پس‌اندازم را به نیما دادم، اما از آن به بعد دیگر از او خبری نشد. اوایل خیال می‌کردم گرفتار است، اما بعد مطمئن شدم او از من کلاهبرداری کرده و ناپدید شده است.»

ماموران بعد از ثبت این اطلاعات، تحقیقات خود را برای دستگیری متهم در دو شاخه پی گرفتند. آنها با راهنمایی مینا از متهم چهره‌نگاری کردند تا از این طریق هویت وی را شناسایی کنند. همزمان گروهی از متخصصان به ردیابی اینترنتی متهم پرداختند و بعد از مدتی توانستند سرنخ‌هایی از او در فضای مجازی به دست بیاورند. به این ترتیب نیما شناسایی و بازداشت شد.

پسر جوان بعد از انتقال به مقر نیروی انتظامی، ادعا کرد هیچ جرمی مرتکب نشده است و حرف‌های مینا و مادرش صحت ندارد. با این حال ماموران تحقیقات خود را ادامه دادند و با بررسی رایانه متهم، مدارک غیرقابل انکاری به دست آوردند که ثابت می‌کرد نیما، دختر جوان را فریب داده و از او پول دریافت کرده است.

نیما در مواجهه با این مدارک، به جرم خود اعتراف و عنوان کرد: «بعد از این‌که در اینترنت با مینا آشنا شدم، فهمیدم او دختری ساده و زودباور است. به همین دلیل تصمیم گرفتم از او کلاهبرداری کنم. برای این کار وانمود کردم عاشقش شده‌ام حتی گفتم قصد ازدواج دارم. برای این‌که بتوانم اعتماد مینا را جلب کنم، یکی از آشنایانم را وادار کردم با مادر او تلفنی درباره خواستگاری صحبت کند. به این ترتیب مینا به طور کامل به من اعتماد کرد و بعد از آن نوبت به اجرای مرحله دوم نقشه‌ام رسید و این بار وانمود کردم، دچار مشکل مالی ناگهانی شده‌ام. وقتی پول را از مینا گرفتم، ارتباطم را با او قطع کردم. خیال می‌کردم او هیچ سرنخ و مدرکی علیه من ندارد و شکایتی هم مطرح نخواهد کرد، اما عاقبت گرفتار شدم.»

بنا بر این گزارش، متهم بعد از اعتراف به جرمش به مقام‌قضایی معرفی و برای وی قرار قانونی صادر شد. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.(ضمیمه تپش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها