وضعیت ذخیره آب در 5 سد تهران

لار و لتیان در بدترین شرایط

میزان آب موجود در پشت سدهای تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافته است. هم اکنون سد لار دارای 84 میلیون مترمکعب و سد لتیان نیز 69 میلیون مترمکعب ذخیره آب است.
کد خبر: ۶۸۵۰۱۹
لار و لتیان در بدترین شرایط

حجم آب موجود در مخازن سدهای تأمین کننده آب تهران با کاهش 188 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 601 میلیون مترمکعب رسیده است.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون با 19 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به حدود 834 میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم فعلی آب موجود در سدهای استان تهران در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 24 درصد کاهش یافته است. حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون با 19 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به حدود 834 میلیون مترمکعب رسیده است.

همچنین حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب بوده است. حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان در مقایسه با سال آبی گذشته به ترتیب 35، 28، 23، 16 و 5 درصد کاهش یافت.

در زمان فعلی، حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان به ترتیب 84، 202، 138، 108 و 69 میلیون مترمکعب گزارش شده است. با توجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.(مهر)

newsQrCode
برچسب ها: آب سد کم آبی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها