همزمان با اعلام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اعزام ناو هواپیمابر «یو.اس.اس. جرج بوش» به خلیج فارس، یک پایگاه آمریکایی از احتمال حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در 24 ساعت آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۰۳۲
احتمال حملات هوایی آمریکا علیه داعش در 24 ساعت آینده

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا نوشت: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تا کنون به درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق برای حمله هوایی علیه جهادی های مسلط بر مناطقی از آن کشور پاسخ نداده است، اما احتمال دارد اوباما نظر خود را تغییر دهد و در کمتر از یک روز آینده جنگنده های آمریکایی بر فراز عراق به پرواز درخواهند آمد.

دیلی بیست افزود: هواپیماهای جاسوسی آمریکا از قبیل گلوبال هوک می توانند در ارتفاعات بالا به سهولت در آسمان عراق پرواز کنند مانند عملیات هایی که در افغانستان یا سایر مناطق نزاع می کنند.

این پایگاه آمریکایی افزود: ناو هواپیما بر «یو اس.اس. جرج بوش آمریکا» هم اکنون در جنوب دریای عمان حضور دارد و در روزهای آینده به عراق نزدیک خواهد شد. این ناو ده ها جنگنده را با خود حمل می کند.

رویترز نیز در خبری اعلام کرد که چاک هگل وزیر دفاع آمریکا دستور حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی را به سوی خلیج فارس صادر کرده است.

دیلی بیست به اظهارات برخی افسران سابق بلندپایه نیروی هوایی آمریکا از جمله ژنرال دیوید دیبتولا که معاون اول اطلاعات عملیات رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا بوده استناد می کند که گفته است: حملات هوایی آمریکا ممکن است فورا آغاز شود و اگر اطلاعات امنیتی مناسبی به دست آید این حملات در کمتر از 24 ساعت امکانپذیر است.

روز گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شرط اعطای تضمین های سیاسی برای دخالت نظامی در عراق علیه داعش را مطرح و تاکید کرد که این دخالت نظامی در سایه عدم توافق بین گروه های عراقی (برای تشکیل دولت) نمی تواند ثباتی به ارمغان آورد.

اوباما روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: ایالات متحده آمریکا نیرویی برای جنگیدن در عراق نخواهد فرستاد و من از سازمان امنیت ملی آماده کردن گزینه های دیگری را خواسته ام و همه گزینه ها را در روزهای آینده بررسی خواهم کرد.

اوباما افزود: این زنگ خطر است و سران عراقی باید راه حل های توافقی برای سامان دادن به کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: مداخله نظامی در فقدان راه حل های توافقی به ثبات و حل مشکلات منجر نمی شود. می خواهم همه بدانند که ما در غیاب طرحی سیاسی که به ما تضمین بدهد، وارد عملیات نظامی نمی شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تصحیح گر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
در كمتر از یك روز آینده جنگنده های آمریكایی بر فراز آمریكا به پرواز درخواهند آمد!!
سید مصباح
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
داداشهای خوب و عزیزم یه كم شم سیاسی خود رو بكار بگیرید اصولا این داعش و حزب بعث با چراغ سبز آمریكایها دست به این جنایاتها زده و میزن زیرا سردمداران آمریكا اربابان حلقه به گوش كشورهای عربی اخص عربستان و خواست عربستان حذف دولت شیعی و مالكی در رآس قدرت عراق كاخ سفید بیش از آنچه مورد كف و سوت و تشویق سناتورهای آمریكایی در موضوع عراق باش هدف لعن و نفرین كه چرا پیش از خروج از عراق ایاد الاوی و مهره های عربستان را قدرت نبخشیدید؟
و این توطئه كنونی مهره های اصلیش همین الاوی و معاندین دولت فعلی عراقن و امكان نداره كه سیا اطلاع قبلی از این تحركات نداشته باشه و محرك اصلی آن نبوده باش

نیازمندی ها