روزنامه نیویورک تایمز نوشت:در بحران کنونی عراق بین ایران و آمریکا که دو دشمن قدیمی هستند اتحادی وجود دارد که هر دو کشور منافع خود را در کمک به عراق برای سرکوب داعش می بینند.
کد خبر: ۶۸۳۸۰۰
سرکوب داعش منافع مشترک ایران و آمریکا

چارلز لیستر عضو مدعو اندیشکده بروکینگز می گوید: مشخصا، هر نوع ورود و فعالیت پرسنل نظامی ایران در خاک عراق قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: خطر تروریسم در عراق متوجه امریکا و ایران است.

لیستر می افزاید: بعید است که ایران و آمریکا همزمان برای مقابله با شبه نظامیان در عراق ورود کنند.

مقامات اطلاعاتی امریکا می گویند که ایران سلاح و تجهییزات به عراق ارسال کرده است اما اخبار مبنی بر اینکه سپاه قدس ایران در انجا حضور پیدا کرده، حقیقت ندارد.

یک مقام ارشد عراقی گفت که کشورش ممکن است از ایران برای حضور نظامی درخواست کمک کند.

نوری کمالی که مشاور نوری المالکی است گفت دولت عراق نیازمند حمایت هوایی و اطلاعاتی است بخصوص از سوی آمریکا.

روحانی نگفته بود اصلاح‌طلب است

تئوریسین اصلاح‌طلب با بیان اینکه روحانی نگفته بود اصلاح‌طلب است گفت: احمدی‌نژاد الان هرچه بگوید به نفع روحانی است.

سعید حجاریان تئوریسن اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال «فکر می‌کنید علت سکوت احمدی‌نژاد چه باشد؟» گفت: احمدی‌نژاد الان هرچه بگوید به نفع روحانی است.

‌وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این امر درباره جلیلی نیز مصداق دارد یا خیر اظهارداشت: «نه، جناح مقابل نظرسنجی داشت و می‌دید که آرای روحانی رو به اوج است. بنابراین خیلی از تیپ‌های میانه‌رو آنها خواستند از همان ابتدا به سمت آقای روحانی گردش کنند. من خبر دارم که خیلی از اصولگراها به ایشان رای دادند. روحانی هم که نگفته بود اصلاح‌طلب است.»

‌وی در پاسخ به این سوال که «آیا رویکرد آقای روحانی و دولت او تاکنون رویکردی اعتدالی بوده است؟»تصریح کرد: در مجموع، آقای روحانی معتدل است به این معنا که رویکرد ایشان به‌گونه‌ای‌ است که کم‌وبیش می‌تواند آونگی عمل نکند و باید بتواند شاقول باشد. یعنی حرکت پاندولی نداشته باشد و چون شاقول ثابت باشد. آقای روحانی دامنه حرکت‌هایش خیلی زیاد نیست که مثلا امروز چپ باشد و فردا بکشد به راست تا الان یکنواخت بوده است. همان حرف‌هایی که قبلا می‌زد را الان هم می‌زند.

روحانی برخی وزرا را برکنار کند

مشاور هاشمی رفسنجانی از رئیس جمهور خواست که برخی وزرا را برکنار کند.

قدرت علیخانی در روزنامه آرمان نوشت:در عرصه سیاسی برخی گلایه‌هایی مشاهده می‌شود که بیشتر به خاطر عدم همراهی برخی وزراست که بعضا همراه با شعارهای دولت نیستند و برخی مواقع به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور تنهاست.

وی افزود: مردم به رفتارهای بعضی وزرا خوشبین نیستند و شاید اکنون زمان مناسبی باشد تا رئیس‌جمهور در انتخاب این افراد، تجدیدنظر کند و هر کس را که همراه این دولت نبوده و خوب عمل نکرده و نتوانسته مردم را به سوی برنامه های این دولت جذب کند، کنار بگذارد و مسئولانی شایسته جایگزین نماید که حداقل حاضر باشند برای تحقق وعده‌های مورد نظر مردم هزینه بدهند.

علیخانی یادآور شد برخی حامیان دولت، امروز در استان‌های مختلف کشور نگران و ناراحتند و نسبت به ابقای مدیرانی که عملکرد ضعیفی در دولت قبل داشتند و همچنان مسئولیت‌های مهم بخشداری و فرمانداری را با همان ایده‌های شکست خورده دولت قبل بر عهده دارند، انتقاد دارند.

گزارشی از آخرین تحولات عراق

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی از آخرین تحولات مربوط به بحران عراق گفت: سازمان ملل متحد می گوید شبه نظامیانی که شهرهای عراق را تصرف کرده اند عده ای از مردم را کشته اند و ماموران دولتی را اعدام می کنند.

استان نینوا و شهر تکریت و بخش بزرگی از عراق در کنترل داعش است این گروه ، کنترل مناطقی در استان دیاله در شمال شرق را هم در دست گرفته با اینکه بغداد منتظر است ببیند واشنگتن چه کمکی می تواند بکند آیت الله سیستانی عالی ترین مرجع تقلید در عراق فتوا داده که مردم اسلحه به دست بگیرند و از کشور دفاع کنند.

داعش در استان دیاله هرچند نه به سرعت روزهای گذشته اما کماکان به سوی پایتخت پیش می رود سازمان ملل متحد اعلام کرده که گزارش های تایید نشده ای از خشونت و کشتار فجیع اسلامگرایان تندروی گروه داعش دریافت کرده، به گفته این سازمان، داعش 12 سرباز و 17 غیرنظامی را در موصل کشته این هم پاسخ نه چندان نتیجه بخش ارتش عراق به تندروها، بخش قابل توجهی از کشور خارج از کنترل دولت مرکزی است وضعیتی که احتمال دخالت نظامی آمریکا را دو سال و نیم بعد از خروج شان از عراق، بالا برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
آمریكاخودش به داعش كمك می كنه و میخواهد به موقعش به اصطلاح برای مقابله با داعش دوباره برگرده تا هم جای پاش رو تو عراق باز كنه و( به منطقه از این طریق برگرده )و هم توجیه خوبی برای برگشتش داشته باشه
یدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
باز آمریكا اومد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها