قرآن و عسل هر دو وسیله شفابخش هستند، عسل فیه شفاء الناس (شفای مردمان در آن است) و قرآن شفاء لما فی‌الصدور (شفاست برای آنچه درون سینه‌هاست)
کد خبر: ۶۸۳۷۷۲
این شیرینی مغز استخوان را محکم و چربی قلب را از بین می‌برد

حدیثی است در مورد قرآن و عسل که می‌فرماید:

قرآن و عسل هر دو وسیله شفابخش هستند، عسل فیه شفاء الناس (شفای مردمان در آن است) و قرآن شفاء لما فی‌الصدور (شفاست برای آنچه درون سینه‌هاست). قرآن کریم در دو آیه کلمه عسل را ذکر نموده است: نخست در سوره محمد (ص) آیه 15 که خداوند در ستودن بهشت به نیکوکاران وعده داده است که در آنجا نهرهایی از عسل پاک و ناب روان است و سپس در سوره نحل که خواص شفابخش آن را یادآوری نموده است. درسوره نحل آیه 69 آمده است:

(ان فی ذالک لایه لقوم یتفکرون) مسلماً در زندگی زنبور عسل آیت و رمزهایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند. پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «لم یستشف المریض بمثل شربه العصل» یعنی هیچ مریضی، به مانند نوشیدن عسل شفاء پیدا نمی‌کند. واژه‌ «شفاء» در قرآن، درباره‌ خوردنی‌ها به کار نرفته است، مگر برای عسل.

متخصصان معتقدند آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع خاص صدمات سلولی ایجاد شده توسط مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد را متوقف کرده در نتیجه احتمال بیماری‌هایی نظیر سرطان و حمله قلبی را کاهش می‌دهند. (عسل به واسطه آنزیم‌های موجود در آن باعث هضم چربی‌های اطراف قلب می‌شود)

از خوردن معجزه آسای عسل می‌توان موارد زیر را نام برد.

1-افزایش وزن، بهبود حال عمومی، تأمین ویتامین B6 در کودکان (به علت واکنش‌های حساسیتی به عسل خوردن عسل زیر 3 سال ممنوع شده است). ضد کم خونی بوده (باعث افزایش هموگلوبین خون می‌شود). در درمان شب ادراری کودکان مفید است.

2- درمان بیماری‌های پوستی (نظیر عفونت پوستی، زخم) و تسریع التیام زخم.

3- به علت داشتن آنزیم‌هایی نظیر لیپاز، آمیلاز و ... به هضم غذا کمک می‌کند، رفلاکس را کاهش می‌دهد و در درمان زخم معده مؤثر است.

4- در غلظت 40% عسل دارای اثرات ضد میکروبی روی باکتری‌های روده که باعث اسهال می‌شوند مفید است.

5- اثرات ضد سرفه و خلط آور

6- به عنوان یک مدر در درمان ناراحتی‌های کلیوی مفید است.

7- مصرف روزانه عسل به طبیعی بودن خواب کمک می‌کند، سردرد را کاهش می‌دهد.

8- روند فیزیولوژیکی پیری را کند ساخته و از ضعف زودرس اعمال حیاتی جلوگیری می‌کند.

9- باعث افزایش شیر مادر می‌شود، زایمان را آسان‌تر و مغز استخوان را محکم می‌کند.

(خبرگزاری آریا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها