برزیلی که مقابل دیدگان میلیون‌ها تماشاگر برابر کرواسی صف‌آرایی کرد، چهره یک قهرمان نداشت، از ماه‌ها پیش بر این باور بودم که جام بیستم در آمریکای جنوبی می‌ماند، البته باید بازی بزرگانی چون آلمان، انگلیس و اسپانیا هم زیر ذره‌بین قرار بگیرد، اما مساله مهم این است که تیم فوتبال کشور میزبان بوی قهرمانی نمی‌داد.
کد خبر: ۶۸۳۶۳۴
برزیل در گام اول

برزیل آشفته بازی می‌کرد و باید قبول کنیم که اشتباهات داوری نه این که کاملا به سود برزیل باشد، اما در کل بازی را آشفته‌تر کرد و همین مساله باعث شد کرواسی نظم بازی خود را از دست بدهد. حواشی در کنار دو نیمکت زیاد بود و مربی کرواسی تمرکز لازم برای هدایت مردان خود را نداشت.

به نظر می‌رسد مردان کواچ تحمل فشار برزیل را داشتند، اما شرط این استقامت تمرکز کامل بود که آنها نداشتند و در نهایت هم شکست خوردند. برزیل میزبان است و بدیهی بود که از این امتیاز بزرگ استفاده کند، اما اگر بازی با قوانین فوتبال پیش می‌رفت، شاید یک تساوی عادلانه‌تر بود.

باید زمان بگذرد تا راحت‌تر درباره حقانیت برزیل برای رسیدن به مراحل بعدی تصمیم بگیریم.

در این گروه دو تیم برزیل و کرواسی همچنان شانس برتر صعود به مرحله بعدی هستند، اما در جام جهانی باید همه تیم‌ها را در نظر داشت و به فوتبال حرفه‌ای احترام گذاشت. تیم‌هایی چون اسپانیا، آلمان و هلند به احترام برزیل متوقف نمی‌شوند تا زردهای میزبان هم به آنها برسند، اینجا میدان بزرگی به نام جام‌جهانی است و برزیل برای فتح جام باید بیش از برزیلی باشد که در اولین گام به نمایش گذاشت.

آلفردو رلانیو/ روزنامه AS

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها