معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014

ایران؛ در اندیشه تاریخ سازی

محمدرضا نصیری در روزنامه تماشاگر گزارشی طنز از دیدار ایران و نیجریه را نوشته است.
کد خبر: ۶۸۳۸۰۹
طنز روز: ضد گزارش بازی ایران- نیجریه

سایت جام جم ورزشی - او در این گزارش خود آورده:

دقیقه صفر- بازیکنانی ایرانی در حال گرم کردن خود هستند که در همین لحظه یکی از بازیکنان ما که نخواست نامش فاش شود زیادی گرم کرد و به دلیل گرمازدگی نفس‌اش برید و از ترکیب خارج شد.

دقیقه صفر- هاشم‌بیگ‌زاده هم در حالی که داشت حرکات کششی انجام می‌داد به استفان کشی، سرمربی حریف برخورد کرد و مصدوم شد تا او هم این بازی را از دست بدهد.

دقیقه صفر- آندو تیموریان هم به علت خشونت زیاد در حین گرم کردن از داور اخطار گرفت تا دو اخطاره شود و به این بازی نرسد.

دقیقه10- بازی با سوت داور آغاز می‌شود. فقط 90دقیقه دیگر اگر همین نتیجه را حفظ کنیم یک امتیاز شیرین از این آوردگاه و غوغاکده به دست می‌آوریم.

دقیقه10- بازیکنان ما اتوبوس خود را در محوطه جریمه خودی پارک کرده‌اند اما چون این اتوبوس اسکانیاست، با سرعت 30کیلومتر بر ساعت به گاردریل یعنی تیم دروازه برخورد کرده و چپ می‌کند. خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و سه بازیکن ما به صورت سرپایی مداوا شدند و به بازی ادامه دادند.

دقیقه20- دانیال داوری که در دروازه ایران ایستاده که ایستاده، تصور می‌کند درون قاب ایستاده و قرار است به عنوان خوش‌تیپ‌ترین بازیکن جام جهانی انتخاب شود. برای همین به شوت نیجریه‌ای‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد ولی خوشبختانه توپ از بالای دروازه به بیرون می‌رود. توپ در این دقایق بیرون‌روی زیادی دارد.

دقیقه30- بالاخره جواد نکونام در تصاویر تلویزیونی رویت می‌شود. او که به خوبی تا این دقیقه خودش را مخفی کرده بود ناچار می‌شود توپی را از بازیکن خود بگیرد و فورا به مدافع تیم، پاس به عقب بدهد.

دقیقه45- تیم ما برای اولین‌بار توسط اشکان دژاگه به دروازه حریف پخ می‌کند اما توپ گل نمی‌شود. در همین حین جان اوبی‌ میکل، هافبک سرشناس حریف به اشکان می‌گوید: «اوا خدا مرگت بده. ما رو ترسوندی!»

دقیقه46- تیم ما با دو تعویض، نیمه دوم را آغاز می‌کند. تعویض اول تعویض دستکش‌های دروازه‌بان‌ ماست و تعویض دوم هم روی نیمکت است و مارکار آقاجانیان جای خودش را به گاسپار می‌دهد و می‌رود آن‌طرف‌تر می‌نشیند.

دقیقه60- استفان کشی هم مثل ما بازی بکش زیرش را در دستور کار دارد. چند بار هم از خط‌کشی عبور می‌کند اما داور به او تذکر می‌دهد. کی‌روش در همین لحظه قراردادش را با یک تیم انگلیسی به امضا می‌رساند.

دقیقه70- گـــــــل... تیم ما با حرکت انفرادی محمدرضا خلعتبری و پاس عالی او به جهانبخش به گل می‌رسد. اما مثل این‌که اشتباهی شده و این صحنه آهسته گل ایران به ازبکستان در دور انتخابی جام جهانی است و به دلیل پخش تصاویر نامناسب از تلویزیون برزیل به صورت صحنه آهسته به نمایش گذاشته شده. اتفاقا رنگ لباس تیم ملی در این صحنه قرمز بود که مربوط به همان بازی مورد اشاره می‌شد.

دقیقه80- کروش برای حفظ نتیجه یک مدافع راست، یک مدافع چپ و یک دفاع وسط را به بازی می‌فرستد. حالا باید ببینیم 14نفری می‌توانیم نتیجه را حفظ کنیم یا نه!

دقیقه85- بازیکنان نیجریه جری شده‌اند و سراپا یعنی هم با سر هم با پا هم با زانو دارند حمله می‌کنند و اتوبوس تیم ملی را در مقابل دروازه ما غر کرده‌اند. بازیکنان ما بریده‌اند یعنی خودشان دوخته‌اند، خودشان بریده‌اند. هر کس در زمین دارد برای خودش بازی می‌کند و کروش بهترین حمله را دفاع تشخیص داده است.

دقیقه89- فقط یک دقیقه تا این پیروزی بزرگ فاصله داریم. بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ فوتبال ما کسب نتیجه تساوی 2-2 مقابل استرالیا بود. مثل این‌که یک نفر باید ما را توجیه کند که پیروزی به نتیجه‌ای می‌گویند که در آن تیم ما از تیم حریف بیشتر گل زده باشد.

دقیقه90- جواد نکونام برای دومین‌بار در زمین دیده می‌شود. او پس‌زمینه صحنه‌ای است که چند بازیکن ما با استفاده از زمانی که برای مداوای مدافع چپ مصدوم تیم در نظر گرفته شده آبی به سر و صورت می‌زنند. در این تصویر از دور مشخص می‌شود که بازوبند کاپیتانی نکونام آبی نیست و به رنگ دیگری است که معلوم نیست چه رنگی است.

دقیقه1+90- زمان به سرعت برای نیجریه و به کندی برای تیم ما و معمولی برای رهگذران پارک‌وی سپری می‌شود. داور 5دقیقه زمان تلف شده در نظر گرفته. اتوبوس دفاعی ما ولی ساعت کاری‌اش تمام شده. در این دقایق تلف‌شده چند‌بار دروازه ما به خطر می‌افتد که همه آن‌ها با بی‌دقتی مهاجمان حریف نقش بر آب یعنی خطر بر آب می‌شود.

دقیقه95- و... سوت پایان مسابقه ایران-نیجریه با حساب صفر-صفر به سود شیربچه‌های ما. بلافاصله بعد از سوت پایان همه بازیکنان ایران برای یادگار گرفتن پیراهن مسی به سوی این بازیکن حمله‌ور می‌شوند، اما چون از ورزشگاه تا هتل محل اقامت تیم ملی آرژانتین فاصله زیادی است، 45دقیقه طول می‌کشد تا به او برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
خیلی باحال بود

نیازمندی ها