بشار اسد: موضع ایران در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار به تشریح اتفاقات داخلی این کشور و نقش طرف‌های بین‌المللی در این درگیری‌ها پرداخت.
کد خبر: ۶۸۳۰۱۶

به گزارش فارس، وی در ابتدای این گفت‌وگو اظهار کرد: گفت‌و‌گو، فرهنگ آن و عادت دادن مردم به این فرهنگ، مرحله پیش‌رو در سوریه است و درستی این موضوع بعد از چند مرحله آشتی در کشور آشکار شده است.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به این روزهای سوریه گفت: بیشتر از هر زمان دیگری به قدرت ملت برای عبور از این مرحله سیاه در تاریخ سوریه ایمان دارم و با مردم و گروه‌هایی که به دیدار من می‌آیند یا به دیدن آنها می‌روم، فهمیدم که مردم به دولت، رئیس‌جمهور و ارتش اعتماد دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک‌های روسیه به کشورش گفت: پوتین از طریق کمک به سوریه نه‌فقط قصد دارد تا روابط قوی بین دو کشور را تقویت کند، بلکه تصمیم دارد توازن قدرت را بعد از فروپاشی اتحاد شوروی به نظام جهانی بازگرداند.

بشار اسد در مورد نقش ایران در این نبرد اظهار کرد: ایران درک می‌کند که جنگ علیه سوریه، همه مقاومت و حامیان آن را هدف قرار داده است. وی افزود: موضع ایران در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد، ایران برخلاف آنچه که برخی‌ها تصور می‌کنند در موضع خود مقاوم است و این آمریکا و غربی‌ها بودند که پالس‌های تغییر می‌فرستادند و حال تروریسم به داخل خانه آنها راه پیدا کرده است.

وی گفت: مــــــسئولان کنونی و پیشین آمریکا می​کوشند با ما ارتباط برقرار کنند؛ ولی به دلیل لابی‌هایی که به آنها فشار وارد می‌کند، جرات این کار را ندارند. مثال آن جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود که سال 2007 قصد داشت به دمشق بیاید، اما بعد عذرخواهی کرد و گفت که دولت آمریکا اجازه این سفر را به وی نداده است.

وی گفت که اگر رئیس‌جمهور سابق نمی‌تواند بدون اجازه بیاید پس چگونه مسئولان کنونی می‌توانند؟

بشار اسد در بخش پایانی سخنان خود گفت: با این‌که همه کشورهای غربی در توطئه علیه سوریه دست دارند، ولی آمریکایی‌ها ثابت کردند که از فرانسوی‌ها عقلانیت بیشتری دارند.

در خبر دیگری در مورد سوریه اعلام شد در رای‌گیری روز گذشته پارلمان سوریه، نمایندگان بار دیگر محمد جهاد اللحام را به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کردند. همچنین اعلام شد روز گذشته و بعد از صدور حکم عفو عمومی از سوی بشار اسد، 274 زندانی از زندان مرکزی دمشق آزاد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها