درحالی که آمارهای مثبت از صادرات چین و وضعیت بازار کار آمریکا، امیدها برای رشد تقاضای نفت را احیا کرده است، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت.
کد خبر: ۶۸۲۰۲۹
قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش رویترز، در حالی که آمارهای مثبت از میزان صادرات چین و وضعیت بازار کار آمریکا، امیدها برای رشد تقاضا برای نفت از سوی این دو اقتصاد بزرگ جهان را احیا کرده است، قیمت نفت برنت امروز با اندکی افزایش در بالای 108 دلار باقی ماند.

چشم انداز بهبود یافته تقاضا منجر به تقویت بیشتر قیمت نفت شده است که قبلا نیز به دلیل نگرانی ها در زمینه عرضه از جانب لیبی و اوکراین، افزایش یافته بود. اما با توجه به کاهش 9.4 درصدی واردات نفت خام چین در ماه می نسبت به ماه قبل از آن، قیمت نفت نتوانست افزایش بیشتری را شاهد باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 18 سنتی در جلسه قبل و افت 0.7 درصدی در هفته گذشته، امروز 14 سنت افزایش یافت و به 108 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از پشت سر گذاشتن افزایش 18 سنتی در جلسه قبل و بدون تغییر در هفته گذشته، امروز 24 سنت افزایش یافت و به 102 دلار و 90 سنت رسید.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «واردات نفت خام چین کاهش یافته است، اما آمارهای اقتصادی خوب (چین) و آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا منجر به تقویت قیمت نفت شده است. اینها عواملی مثبت در بازار نفت هستند...همچنین ما نگرانی های ژئوپلتیک را داشته ایم که منجر به بالا ماندن قیمت نفت شده اند.»

میزان صادرات چین در ماه می افزایش یافت و به بیش از میزان پیش بینی های قبلی رسید. آمار قوی صادرات، بر کاهش غیرمنتظره واردات نفت این کشور که احتمالا نشانه ای از ضعیف شدن تقاضای داخلی است، سایه افکند.

در آمریکا نیز آمارهای امیدوار کننده نشان داد که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده به سطح قبل از بحران اقتصادی بازگشته است. این آمارها تاییدی مجدد بر بهبود وضعیت بزرگترین اقتصاد جهان بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها