مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی در شرایط هشدار بوده و از میزان استانداردها فراتر رفته است.
کد خبر: ۶۸۱۵۷۵
اراک به سختی نفس می کشد

امیر انصاری گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اراک، غلظت لحظه ای گرد و غبار با قطر 10 میکرون در ساعت 11 صبح روز یکشنبه در هوای این شهر 164 میکروگرم بر متر مکعب بوده که نشانگر کیفیت ناسالم هوا است.

وی افزود: استاندارد سنجش کیفیت هوا برای آلاینده گرد و غبار 150 میکرو گرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت آلاینده گرد و غبار با قطر 10 میکرون در روز گذشته در اراک 174 میکروگرم بر متر مکعب بوده که نشانگر شرایط هشدار هوا است.

انصاری افزود: با توجه به اینکه تالاب کویری میقان اراک در حاشیه کلانشهر اراک واقع شده با وزش باد حجم قابل توجهی از ریزگرد بر فراز اراک نمایان می شود.

وی گفت: علاوه بر وزش باد نسبتا شدید در دو روز گذشته، پدیده ریزگرد وارداتی نیز از دیگر استانها در اراک رخ داده است.

انصاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 روز از ایام کیفیت هوای اراک ناسالم بوده است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که به منظور مهار آثار تخریبی این آلودگی ها از سوی دولت طرح جامع کاهش آلودگی برای آن تصویب شده است.

بر اساس مطالعات موجود منابع آلاینده متحرک سهم 51 درصدی و منابع ثابت سهم 48 درصدی در آلایندگی هوای اراک دارند.

محورهای اساسی در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بر بهبود عبور و مرور شهری، بهبود ناوگان حمل و نقل درون شهری، ساماندهی صنایع و ایجاد فضای سبز و توسعه آموزش استوار است.

محصور شدن از سه سمت با ارتفاعات و مجاورت با تالاب کویری اراک از مسایلی است که بر ایستایی و ماندگاری آلاینده های هوا در اراک دامن می زند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها