مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از ادامه امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل روز گذشته در مناطق مرکزی و شرق این استان خبر داد و گفت: سیل روز چهارشنبه فقط دو کشته و یک زخمی داشت.
کد خبر: ۶۸۰۷۵۴
سیل در مازندران دو نفر را کشت

رستم زرودی ˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو کارگر کارگاه آلومینیوم سازی در منطقه ˈ سمسکنده ˈ ساری به خاطر سقوط دیوار جان باختند.

وی توضیح داد: سه نفر از کارگران کارگاه برای پاکسازی معابر اقدام به گودبرداری دیوار می کردند که به دلیل بی احتیاطی و گودبرداری بیش از حد، دیوار سقوط کرد و در نتیجه آن دو نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

او افزود : فرد مجروح نیز برای درمان به مراکز درمانی اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت: با هماهنگی های صورت گرفته دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری ، آتش نشانی و هلال احمر مناطق مختلف این استان با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها در حال خدمات رسانی به سیل زدگان هستند.

وی ادامه داد : ماموران آتش نشانی با همکاری نیروهای هلال احمر و همچنین نیروهای مردمی مشغول پاکسازی معابر هستند تا روند امداد رسانی با سرعت بیشتری صورت گیرد.

زرودی گفت: کارشناسان برخی دستگاه های اجرایی از جمله بیمه و بنیاد مسکن نیز با حضور در مناطق سیلزده در حال بررسی و برآورد میزان خسارت وارده به بخش های مختلف هستند که پس از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که جاری شدن سیل و سیلاب از سوی هواشناسی از چند ساعت قبل پیش بینی شده بود ، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان در حال آماده باش بودند و به همین دلیل به محض نیاز فوری وارد عمل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در باره خسارات ناشی از سیل هم گفت: گزارش های دریافتی حاکی است که بر اثر بارش شدید باران برخی باغ های گیلاس در کجور نوشهر دچار خسارت شده است.

وی افزود : با بررسی های صورت گرفته دو هزار و 250 واحد مسکونی در مناطق مرکز وشرق استان دچار آبگرفتگی شد که خسارت حدود 200 واحد مسکونی بین 10 تا 100 درصد است.

او ادامه داد : همچنین 9 هزار و 260 هکتار از اراضی کشاورزی این مناطق نیز به علت وقوع سیلاب دچار آبگرفتگی و تخریب شده است.

زرودی گفـت: میزان دقیق خسارت ناشی از وقوقع سیلاب در بخش های مختلف پس از بررسی و جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد تا پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبار جهت جبران خسارت در کم ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی افزود : استاندار ، معاون امور عمرانی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی نیز به محض وقوع سیل و سیلاب در مناطق مختلف حضور یافتند و همین امر نیز سب شد تا امدادرسانی سرعت بیشتری گرفته و هماهنگی ها راحت تر انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها