خط خورده بزرگ تیم ملی فوتبال ایران گفت: «کروش تصمیم گرفته من را خط بزند. این تنها چیزی است که می‌دانم.»
کد خبر: ۶۸۰۶۵۸
واکنش خلعتبری درباره نکونام و عکس منشوری در خط خوردنش

محمدرضا خلعتبری از تیم ملی خط خورد و به جام جهانی نخواهد رفت. اتفاقی که خیلی‌ها درباره‌اش حرف می‌زنند و ابهاماتی نیز در این خصوص وجود دارد. اما شاید صحبت‌های خود او شنیدنی باشد هر چند خیلی حال حرف زدن ندارد. گفتگو با خلعتبری را در زیر می خوانید.

* نمی‌دانم از خط خوردنت شروع کنیم یا مسائل دیگر. حقیقتش این بود که می‌خواستیم درباره جام‌جهانی با تو گفتگو کنیم. اما خط خوردنت کمی کار را سخت کرده است...

- به هر جهت فوتبال است و از این اتفاقات می‌افتد. خط خوردن هم بخشی از فوتبال است.

* از بی‌رحمی فوتبال؟

- نه، فوتبال آنقدرها بی‌رحم نیست اما در هر حال فعلا درباره خط خوردنم نمی‌خواهم چیز زیادی بگویم.

* فکر می‌کنی به خاطر آن عکس مشترک در اتریش که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، از تیم ملی خط خوردی؟

- واقعا نمی‌دانم چه بگویم. چیزهایی شنیده‌ام. اما فعلا وقت حرف زدن در این‌باره نیست.

* خب چرا حرف نمی‌زنی؟ جام‌جهانی را از دست داده‌ای...

- بله از دست داده‌ام. ولی واقعا حرف بزنم که چه بشود؟ کاری نمی‌شود کرد. می‌شود؟

* اما تو از بازیکنان آماده تیم ملی بودی و یک گل سه امتیازی به ازبکستان زدی که در نهایت همین سه امتیاز یکی از پایه‌های صعود ایران به جام‌جهانی 2014 برزیل بود...

- من فعلا نمی‌خواهم درباره ماجرای خط خوردن از تیم ملی حرف بزنم. ما دو اردوی خیلی خوب داشتیم. امکانات اردو، تمرینات و سه بازی تدارکاتی که انجام دادیم همگی بسیار خوب بودند و بازیکنان هم توانستند مواردی که کروش خواسته بود انجام دهند.

* بسیاری از کارشناسان فوتبال بر این باورند که سخت‌ترین دیدار ما در جام‌جهانی، مقابل آرژانتین است. تو فکر می‌کنی سخت‌ترین بازی ایران مقابل کدام تیم است؟

- به هر حال تیم ملی باید در خوان اول به مصاف تیمی برود که قدرت بدنی بالایی دارد. اگر تیم ملی مقابل نیجریه بتواند خوب کار کند، بازیکنان روحیه خوبی می‌گیرند. بازیکنان تیم ملی در اتریش بازی این تیم برابر اسکاتلند را هم به صورت مستقیم تماشا کردند که به تساوی دو بر دو انجامید. نیجریه تیم قدرتمندی دارد که بازیکنان این تیم بسیار فیزیکی هستند و تیم ملی کار سختی در مقابل آنها دارد. اما من فکر می‌کنم تا آن بازی تیم ملی به مرز آمادگی بهتری هم می‌رسد.

* با این تفاسیر، چقدر امیدواری که تیم ملی بتواند از گروهش صعود کند؟

- هیچ‌‌کس نمی‌تواند صعودش را پیش‌بینی کند. قبلا هم گفته ام که حتی انگلیس و فرانسه هم نمی‌توانند از صعود حرف بزنند. البته معتقدم صعود تیم ملی از گروهش غیرممکن نیست و با شرایط خوبی که ایران دارد، می‌تواند از صعودکننده‌ها باشد. در هر حال به نظرم نباید توقعات را از تیم بالا برد چون استرس و فشار زیادی به بازیکنان وارد می‌شود.

* مصدومیت هاشم بیگ‌زاده در اتریش، موضوعی بود که باعث ناراحتی همه شده است. حالا تو هم خط خورده‌ای. نگران هاشم که هستی. او هم ممکن است جام‌جهانی را از دست بدهد.

- همه بازیکنان ناراحت هاشم بیگ‌زاده هستند چرا که تحمل شرایطی که برای او به وجود آمده برای بازیکنان سخت است و امیدوارم او بتواند بدون مشکل در جام‌جهانی همراه تیم ملی باشد. مصدومیت بدترین موضوع برای هر بازیکنی آن هم در آستانه جام‌جهانی است. استرس در این مقطع برای هر بازیکنی طبیعی است و فکر می‌کنم یکی از موضوعاتی که آسیب‌دیدگی او را تشدید کرد، فکر کردن به این بود که شاید نتواند در جام‌جهانی حضور پیدا کند اما حالا در برزیل در حال مداواست و ان‌شاء‌الله که خیلی زود بهبودی کاملش را به دست بیاورد و تیم ملی را در این بازی‌ها همراهی کند.

* مثل اینکه به رنگ بازوبند نکونام اعتراض کرده بودی. درست است؟ اینکه بازوبند آبی بود و خلاصه اینکه بین شما جر و بحثی شده بود؟

- واقعا نمی‌دانم چه بگویم. نکونام استقلالی است اما یکی از دوستان خوب من است. او بعد از قهرمانی استقلال پیراهن مهدوی‌کیا را پوشید، دژاگه مصدوم شد و جواد پیراهنی را پوشید که تصویر این بازیکن روی آن نقش بسته بود. اما به نظر من رنگ بازوبند اصلا مهم نیست. همه نکونام را می‌شناسند و همه بازیکنان برای سربلندی نام ایران تلاش می‌کنند تا موفق شوند. الان زمان آن نیست که بگویم تیم ملی به قرمز و زرد و سبز وابسته است. همه در تیم ملی ایران هستند تا با تلاش و ازخودگذشتگی بهترین عملکرد را داشته باشند. ما جر و بحثی نداشتیم.

* برخی ممکن است این ماجرا را به خط خوردنت ربط بدهند. هم پست بودنت با مسعود شجاعی و رفاقت شدید نکونام و شجاعی باعث شد تا او در تیم ملی بماند و تو کنار بروی...

- نه، کروش تصمیم گرفته من را خط بزند. این تنها چیزی است که می‌دانم. عکس مشترک و چیزهایی که شما می‌گویید را من تازه می‌شنوم.

* به نظر می‌آید اصلی‌ترین تاکتیک تیم ملی در جام‌جهانی، گل نخوردن است. این موضوع چقدر می‌تواند برای تیم ملی کارساز باشد؟

- وقتی دروازه تیمی بسته بماند یک امتیاز مثبت برای او به همراه خواهد داشت و آن هم این است که توانسته مقابل حریفش، یک مانع باشد. اینکه تیم ملی نگذارد نیجریه، آرژانتین یا بوسنی دروازه ایران را باز کنند اتفاق مهمی است که در اردوهای گذشته بازیکنان رویش خیلی تمرین کرده‌اند و من امیدوارم که بازیکنان بتوانند با این کار، حداقل نتایج خوبی در این جام‌جهانی بگیرند.

* تنها 23 بازیکن از هر کشور این شانس را دارند که در جام‌جهانی حاضر باشند. تو جزء 23 بازیکن نیستی. چه احساسی داری؟

- گفتم که نمی‌خواهم در این باره حرف بزنم اما وقتی بازیکنی بتواند در بین این 23 بازیکن قرار بگیرد یعنی مسیر فوتبالی‌اش را درست رفته است.

* یعنی مسیر را غلط رفته‌ای؟

(سکوت می‌کند)

* همه می‌دانند که تو خیلی دوست داشتی در برزیل، گلزنی کنی و بدرخشی...

- مگر می‌شود این موضوع آرزوی بازیکنی نباشد. حضور در جام‌جهانی فرصت خیلی مهمی بود که از من گرفته شد.

* وضعیتت با پرسپولیس چطور است، در این تیم ماندنی هستی یا می‌روی؟

- فعلا هیچ چیزی مشخص نیست و من هم نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم.(فرهیختگان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
۰
۰
خلعتبری بازیكن بسیار خوب و سریعی بود . جای او در تیم ملی خالی است . حق او كه برای تیم زحمت كشیده بود چنین نبود .

نیازمندی ها