وزیر امور خارجه کشورمان گفت براساس نظرسنجی امریکاییها ایران محبوبترین کشور در منطقه است.
کد خبر: ۶۸۰۴۰
به گزارش واحد مرکزی خبر خرازی صبح امروز درجمع خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به نظرسنجی موسسه امریکایی مارشال درترکیه که براساس ان 97 درصد پاسخ دهندگان ایران را محبوب ترین کشور و 93 درصد امریکا را منفورترین کشور معرفی کردهاند افزود این واقعیت منطقه است.
خرازی بابیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نشانه اقتدار ملی ثبات سیاسی و وحدت ملی بااثار عمیق بین المللی است گفت دنیا کشورمان را به عنوان حکومتی مقتدر باثبات و برخاسته از رای مردم می نگرد وحتی رسانه های خارجی ازحماسه حضور مردم با شگفتی یاد می کنند و می نویسند که هیچ کس باور نمی کرد مردم ایران این گونه درصحنه حاضر شوند.
وی با تاکید بر اینکه ایران درپی مردمسالاری دینی است اما امریکا درپی تحمیل نوعی دمکراسی ظاهری ناسازگار با فکر فرهنگ و ارزشهای مردم منطقه است گفت ما دموکراسی را مبتنی بر بیداری اسلامی میخواهیم و این بیداری در منطقه دراوج خود قرار دارد.
وزیر امور خارجه اضافه کرد اگر امریکا راستگو و درپی دمکراسی واقعی است باید بداند که ایران می تواند باالگوی خود در مسیر مردمسالاری پیش برود.
وی بابیان اینکه این انتخابات نشان داد در ایران سلائق مختلف و متنوعی وجود دارد و درعین حال مردم به نظام ارزشی و مذهبی خود وفادارند گفت این انتخابات نشان داد که در بین مردم ایران روح جمعی که خواستار ایرانی مستقل آزاد و اسلامی است و از رشد و بلوغ کافی برخورداراست وجود دارد.
خرازی در پاسخ به سوالی درباره فرود یک هواپیمای مسافربری خارجی در مهرآباد تهران گفت این هواپیمای مسافربری به علت نقص فنی ساعت چهار صبح امروز مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.
وی بابیان اینکه متخصصان درپی برطرف کردن نقص فنی این هواپیما هستند افزود هم اکنون از مسافران این هواپیما در فرودگاه مهرآباد پذیرایی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها