مثالی کلیشه‌ای و نخ‌نما شده در عالم خبرنگاری وجود دارد که می‌گوید اگر سگی، پای انسانی را گاز بگیرد خبر نیست، بلکه اگر انسانی پای سگی را گاز بگیرد خبر است.
کد خبر: ۶۷۹۵۹۷
خبرنگار خبرساز

البته چه دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم این مساله و مصداق‌های آن هنوز هم در بحث خبرنگاری و خبررسانی کم و بیش کاربرد دارد و هرازگاهی در گوشه و کنار جهان خبرهایی منتشر می‌شود که جذابیتشان را مرهون گاز گرفتگی پای سگ توسط انسان هستند.

اکنون و پس از سال‌های سال تثبیت و رونق هنر ـ صنعت‌های جذاب و سرگرمی‌کننده‌ای چون موسیقی و سینما، دیگر شنیدن و خواندن اخباری عجیب و غریب از سوی چهره‌های مشهور و محبوب این عرصه‌ها به امری پذیرفتنی و متداول تبدیل شده است و اگر اتفاقا روزی خبری غیرمتعارف و جنجالی از یک ستاره موسیقی و سینما نشنویم و نبینیم و نخوانیم شگفتی‌آور خواهد بود.

در چنین شرایطی اطلاع‌رسانی و خبررسانی این رویدادها و اتفاقات هم مساله‌ای عادی و طبیعی است و خبرنگاران برحسب وظیفه این اخبار را به سمع و نظر مخاطبان در سراسر دنیا می‌رسانند و اگر هر خبرنگاری در این مورد قصور و کوتاهی کند باکی نیست و همکاران بیشمار دیگرش این وظیفه را به سرانجام می‌رسانند.

اما ویتالی سدویک اوکراینی از جایی به بعد تصمیم گرفت به جای این‌که خبرنگاری صرف و منعکس‌کننده اخبار ستاره‌ها باشد، خود آستین بالا بزند و با حرکاتی جنجالی و نامتعارف به تیتر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شود.

مشت زدن به‌صورت براد پیت در مراسم فرش قرمز، رفتاری غیر اخلاقی در جشنواره اخیر کن، بوسیدن غیرمتعارف ویل اسمیت، بغل کردن غیرعادی برادلی کوپر و لئوناردو دی کاپریو و نزدیک شدن به آدل خواننده در مراسم گرمی چند نمونه از کار‌های جنجالی سدویک است.

سدویک گرچه موفق شد خودش را از جایگاه یک خبرنگار صرف و مصاحبه‌کننده با چهره‌هایی چون بیل کلینتون، مدونا، ژان کلود وان دام و مونیکا بلوچی به فردی مشهورتر و جنجالی‌تر ارتقا دهد، اما این جابه‌جایی اصلا با خوشنامی و عاقبت بخیری همراه نبوده و او بتازگی به‌خاطر رفتارهای خلاف عرف و رسوایی‌هایش در یک دادگاه به پرداخت 200 دلار جریمه نقدی، 20 روز کار اجباری، 36 ماه رفتار درمانی و محرومیت دائم از حضور در مراسم فرش قرمز و سرگرمی‌های مشابه محکوم شده است.

نقره داغ این خبرنگار حاشیه‌ساز نشان می‌دهد گاهی واقعا نمی‌ارزد برای ارائه یک کار خبری بزرگ پای سگی را گاز بگیرید، همین که فروتنانه اجازه دهید سگی پایتان را گاز بگیرد کفایت می‌کند!

علی رستگار‌ - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها