اتوبوس راهیان نور باز هم قربانی گرفت

مرگ غمبار ۷ دانش‌آموز در واژگونی اسکانیا

۷ دانش‌آموز که همراه با همکلاسیهای خود در یک اتوبوس اسکانیا عازم مناطق جنگی بودند پس از واژگونی اتوبوس مسافربری در خط مرزی طلائیه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۷۹۱۱۷
مرگ غمبار ۷ دانش‌آموز در واژگونی اسکانیا

جام جم سرا:

۴۳ سرنشین اتوبوس اسکانیا از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بودند که در ۱۵کیلومتری خط مرزی طلاییه استان خوزستان در جاده فرعی قربانی سرنوشت مرگباری شدند.

به نقل از قدس آنلاین، اتوبوس با سرعتی جنون‌آمیز در پیچ و خم جاده پیش می‌رفت که ناگهان کنترل فرمان از دست راننده درآمد و اتوبوس با سرعت زیادی پیچ و تاب خورد و پسرها با وحشت به صندلی‌‌ها چسبیدند. چند خودرو رهگذر که این صحنه باورنکردنی را می‌دیدند همزمان با تماس‌‌های پی‌درپی و اطلاع دادن ماجرا به پلیس به تکاپو افتادند تا بتوانند سریع‌تر نجاتبخش مسافران این اتوبوس باشند.

ساعت ۱۴:۳۰ با اعلام خبری مبنی بر واژگونی یک اتوبوس در ۱۵کیلومتری خط مرزی طلائیه استان خوزستان بلافاصله اکیپی از ماموران راهنمایی و رانندگی عازم محل حادثه شد. همزمان با مخابره شدن این گزارش بلافاصله ۳تیم از امدادگران جمعیت به همراه دستگاه‌های زنده‌یاب و ست‌های هیدرولیک نجات به محل حادثه اعزام شد. تحقیقات نشان ‌داد مسافران اتوبوس اسکانیا که ۴۰ دانش‌آموز پسر در مقطع اول دبیرستان و اهل زرند کرمان بودند در مسیر رفت به منطقه راهیان‌نور دچار حادثه شدند.

پس از بررسی‌‌های میدانی و در حالی‌که مشخص بود در این حادثه ۵پسر نوجوان در دم جان باخته‌اند بالگرد امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان به منطقه آمد و به مجروحان حادثه امدادرسانی کرد. وقتی ۵ مجروح این حادثه که به‌شدت آسیب‌دیده بودند به بیمارستان‌های اهواز و هویزه منتقل شدند ۲پسر نوجوان پیش از آن‌که تحت معاینات پزشکی قرار گیرند روی تخت بیمارستان جان باختند. با مرگ ۲پسر نوجوان تعداد کشته شده‌های این حادثه به ۷ تن رسید. امدادگران و مأموران برای نجات جان پسران دانش‌آموز وارد عمل شدند و از سوی دیگر جرثقیل‌‌هایی برای جابه‌جایی اتوبوس به محل حادثه اعزام و زخمی‌ها به بیمارستان‌‌ منتقل شدند.
در این حادثه ۳۵ دانش‌آموز مجروح شدند که ۱۰ تن از آنان به علت نیاز به درمان به بیمارستان منتقل و ۲۵تن آنان نیز به صورت سرپایی درمان شدند. از همان دقایق نخست تیم ویژه‌ای از کارشناسان تصادفات پلیس‌راه رسیدگی به این تصادف را در دستور کار خود قرار دادند و بررسی‌ها نشان داد تخطی از سرعت مطمئنه علت این حادثه بوده است. این حادثه ۷ کشته و ۱۵زخمی به همراه داشت و با توجه به واژگونی اتوبوس در حال حاضر کارشناسان به‌دنبال یافتن دستگاه GPS این اتوبوس هستند و اطلاعات تکمیلی درخصوص این حادثه موکول به تکمیل تحقیقات است.

۱۷ امدادگر در عملیات نجات

دکتر خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: این حادثه ساعت ۳۲: ۱۴ توسط مردم عبوری به پایگاه امدادی دهلاویه اطلاع داده شده که بلافاصله یک آمبولانس و ۱۷ امدادگر در محل حادثه حضور یافتند. محل حادثه در ۱۵کیلومتری جاده هور- به سمت طلاییه بود که اتوبوس راهیان‌نور در اثر سرعت غیرمجاز راننده در پیچ جاده واژگون شد. امدادگران به سرعت وارد عمل شدند و یک بالگرد به صورت آماده باش درآمد. به‌خاطر عمق فاجعه بالگرد به منطقه اعزام شد و ۵ مصدوم را به بیمارستان اهواز منتقل کرد ۵مصدوم دیگر این حادثه با آمبولانس به بیمارستان سوسنگرد منتقل شدند.

کارشناسان پلیس در صحنه

رئیس اداره تصادفات پلیس راه کشور گفت: واژگونی یک اتوبوس حامل راهیان‌نور در خط مرزی طلاییه تاکنون ۷ کشته برجای گذاشته است. سرهنگ همایون اسفندی افزود: یک اتوبوس حامل راهیان‌نور که از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بود در ۱۵کیلومتری خط مرزی طلاییه استان خوزستان در جاده فرعی واژگون شد. رئیس اداره تصادفات پلیس راه کشور افزود: در پی این حادثه متاسفانه تاکنون ۷ تن که همگی پسر هستند کشته و تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. وی تاکید کرد: هنوز علت این حادثه مشخص نشده و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

توضیح تکمیلی: این خبر به نقل از قدس آنلاین با کد خبر 213379 و زمان مخابره ۹:۱ -- ۱۳۹۳/۳/۱۰ بازنشر شده اما پیگیری «جام جم سرا» حاکی از آن است که خبر قدس آنلاین که به نقل از روزنامه شهروند منتشر شده، صحت ندارد و خوشبختانه دکتر خدادادی در گفت‌وگو با ما وقوع آن را تکذیب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
۰
۰
چه عجب قراره اول بررسی بشه بعد مقصر اعلام بشه. چون در چند ماه اخیر اول خودرو ساز 50 %مقصر اعلام میشد بعد بررسی!
مكانیك خودروهای سنگین
Netherlands
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
۰
۰
اتوبوسهای اسكانیا مناسب ایران نیستند و اشكالات فراوان دارند , اتاق ضعیف , آرگونومیك نامناسب , داشتن نقاط كور فراوان در زاویه ها , نزدیكی فاصله باك سوخت با موتور اتوبوس
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
كی میخواد جواب بده؟ گویا جان ایرانی تنها چیزی است كه ارزش نداره
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
بقیه مردمی هم كه مشتاق بودند بچه هایشان از جنگ و جبهه های جنگ و رزمندگان از نزدیك آشنا و پی ببرند به مظلومیت ملت ایران دراین جنگ ناخواسته با این اوضاع و احوال منصرف شدند حداقل برای جان جوانان حق جو ارزش بیشتری قائل شوید مسئولین محترم مسئول هستید دربرابر این همه تصادفات جاده ای درآن دنیا باید جواب پس بدهید
؟!
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
آقا جون تكذیبیه رو بخون بعد نظر بزار!
یكی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
پس تكذیب شد خدا روشكر!

نیازمندی ها