به گفته یکی از اعضای انجمن اورولوژی ایران، ازدواج به وصال نرسیده از جمله مشکلات شایع میان زوجین است و اگرچه آمار دقیقی در این زمینه در دسترس نیست اما می‌توان گفت عامل بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها در ایران ناشی از همین مشکل است.
کد خبر: ۶۷۸۷۱۲
مشکل جنسی، عامل بسیاری از طلاق‌های ایران

جام جم سرا:
دکتر کیوان رادخواه افزود: ازدواج به وصال نرسیده یعنی ناتوانی در برقراری روابط جنسی بعد از برگزاری مراسم ازدواج. اغلب این زوج‌ها یا به هیچ عنوان یا خیلی اندک اطلاعاتی درباره روابط جنسی دارند و برخورد اولیه در برقراری نزدیکی زوجین از یک طرف و استرس حاکم وضعیت آن‌ها را بد‌تر می‌کند.
این ارولوژیست گفت: هنگام شکست روابط جنسی، برخی معتقدند مرد دارای مشکل است و از این رو به داروهای تقویت قوای جنسی رو می‌آورند در حالی که عامل ازدواج به وصال نرسیده مشکل دوطرفه است. در اکثر مواقع اختلالات خفیف توانایی جنسی و نعوظ آلت بر ایجاد این مشکل دامن می‌زند.
رادخواه ترس زنان از نزدیکی، احساس آسیب دیدن و تجربه درد از زناشویی قبلی را عواملی موثر در بروز مشکل رابطه میان همسران اعلام کرد و گفت: برای نمونه زوجی به رغم عشق و علاقه حاکم میانشان به مدت ۱۴ سال، از ازدواج به وصال نرسیده رنج می‌بردند که خوشبختانه به خوبی درمان شدند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران روش‌های درمانی امروزی را برای حل چنین مشکلی بسیار موثر دانست و گفت: اغلب برای زوجین دارای این مشکل رفتار درمانی اعمال می‌شود.
عضو انجمن باروری و ناباروری ایران تأکید کرد: درصد قابل توجهی، یعنی بالغ بر ۵۰ درصد عامل طلاق‌های میان زوجین ناشی از ازدواج به وصال نرسیده است و مراجعه تک به تک زوجین برای حل این مشکل به متخصصین مربوطه از اشتباهاتی است که رابطه زناشویی آن‌ها را با شکست مواجه می‌کند از این رو زن و مرد باید هر دو با هم به یک پزشک مشترک مراجعه کنند.(خبرآنلاین)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها