متهم در جلسات دادگاه منکر اتهامش شد

‌راز سر به مهر قتل در دره فرحزاد

فرار متهم به قتل از بیمارستان

یک متهم به قتل پس از سه ماه بستری بودن در بیمارستان و ترخیص، فرارکرد. خانواده قربانی از این اتفاق بسیار خشمگین شدند و به پلیس اعتراض کردند.
کد خبر: ۶۷۸۵۶۲
فرار متهم به قتل از بیمارستان

مارک چری، فردی که متهم به ارتکاب قتل در شیکاگو است، به مدت سه ماه در بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد. متهم بعد از بهبود براحتی و کاملا قانونی از بیمارستان خارج شد. هیچ ماموری در این مدت از او نگهبانی نمی‌کرد و مسئولان بیمارستان هم ترخیص وی را از بیمارستان به پلیس اطلاع ندادند. حالا هر یک از مقامات مربوط دیگری را به بی‌مسئولیتی متهم می‌کند.

چری از جراحت ناشی از شلیک گلوله رنج می‌برد. او سه ماه پیش در یک نزاع خانگی در ایالت ایندیانای آمریکا، مردی بیست و دو ساله را با شلیک گلوله کشته بود.

حالا خانواده قربانی می‌پرسند چطور یک متهم به قتل بدون این‌که کسی جلوی او را بگیرد، از بیمارستان فرار می‌کند و کسی هم پاسخگو نیست. این اعتراضات در حالی مطرح می‌شود که چری هنوز فراری است و سرنخی از وی به دست نیامده است. مادر قربانی می‌گوید: «چرا به دست او دستبند نزدند؟ چرا در اتاق او نگهبان نگذاشتند؟»

چری و دو مرد دیگر دقایقی قبل از نیمه شب اول دسامبر 2013، به‌زور وارد خانه رولاندو کورئا شدند و گلوله‌هایی را شلیک کردند که ظاهرا گلوله‌ای که چری شکلیک کرد، موجب مرگ رولاندو شد. چری خود نیز در این تیراندازی زخمی و به بیمارستان منتقل شد. چند روز بعد چری متهم به قتل، تلاش برای قتل و جنایت به وسیله سلاح کشنده شد. به گفته مسئولان بیمارستان، چری در بیمارستان تحت نظر نیروهای پلیس نبود. مسئول بیمارستان گفت نمی‌تواند هیچ مریضی را بدون رضایت او در بیمارستان نگه دارد و باتوجه به این‌که هیچ نامه قانونی مبنی بر لزوم نگهداری او در بیمارستان نبود، آنها هنگامی که مریض خواست مرخص شود، کسی را مطلع نکردند.

یکی دیگر از مقامات بیمارستان گفت قوانین حریم خصوصی اجازه نمی‌دهد بعضی از اطلاعات منتشر شود.

رئیس بیمارستان گفت: «اگر بیماری متهم به ارتکاب یک بزهکاری باشد، پلیس یک افسر برای مراقبت از او در طول زمان بستری بودن در بیمارستان می‌فرستد اما در این ماجرا چنین اتفاقی رخ نداد.»

پلیس نیز گفته هیچ دفتری در منطقه موردنظر ندارد و این دلیل اصلی نفرستادن افسر نگهبان به بیمارستان بود. سخنگوی پلیس گفته است: «من نمی‌دانم بهترین سناریو برای نگهداری از این متهم چه می‌توانست باشد و واقعا نمی‌دانم چه کسی مسئول این اتفاق است.»

پلیس می‌توانست از دفتر آگاهی در منطقه نزدیک به محل حادثه بخواهد تا افسری را به بیمارستان بفرستد، اما این اتفاق نیفتاد.

سخنگوی پلیس گفت: «متاسفانه بازرسان ما خیالشان راحت بود چرا که متهم بی‌هوش بود و ما مطمئن بودیم بیمارستان قبل از ترخیص او به ما تلفن خواهد کرد.»

پلیس در حال جستجو برای یافتن متهم به قتل است، اگرچه به سرنخ‌های اندکی در این ارتباط دست یافته است.

مادر مقتول گفته است: «به علت این حادثه کل خانواده ما از هم پاشیده است. من از مسئولان می‌خواهم عدالت را در مورد قاتل فرزندم اجرا کنند. این، تنها خواسته من است.»

نه پلیس و نه مسئولان بیمارستان درخصوص این حادثه عذرخواهی نکرده‌اند اما پلیس گفته همه تلاش خود را برای دستگیری قاتل فراری به کار خواهد بست.

منتقدان می‌گویند نقص قوانین و قصور از قوانین موجود، باعث بروز این حادثه عجیب شده است./ ضمیمه تپش

منبع: سی. ان. ان

newsQrCode
برچسب ها: قاتل متهم قتل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها