مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی نتیجه داد

کارآفرینی بنیاد برکت برای 125 هزار نفر

بنیاد برکت در چهار استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان، حدود 2000میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اقتصادی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۷۷۹۵
سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی بنیاد برکت در 4 استان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، این بنیاد که در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد، تلاش دارد با مشارکت در طرح های توانمندسازی اقتصادی برای اشتغال زایی در مناطق محروم کشور، نقش آفرینی کند.

براین اساس طرح‌های اقتصادی که برای مشارکت به بنیاد برکت پیشنهاد می شود باید دارای توجیه کافی اقتصادی و مالی باشد.

براساس سیاست های بنیاد برکت، این بنیاد در سود و زیان هرگونه مشارکتی، شریک می‌شود و پس از مدت پنج سال سهام خود را واگذار می‌کند.

هدف از مشارکت بنیاد برکت در تکمیل طرح‌های اقتصادی، برطرف کردن مشکلات شرکت‌ها و موسسات اقتصادی است.

جدی ترین وظیفه بنیاد برکت، توانمندسازی کارآفرینی در حوزه اقتصادی است بطوریکه تاکنون در اجرای 145 طرح اقتصادی در اقصی نقاط کشور بیش از ۱۶ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال مشارکت مالی کرده است که بخشی از این طرح ها به مرحله بهره برداری رسیده و در مسیر تولید قرار دارد.

اجرای این طرح ها بیش از ۷۰۵ روستا در کشور را با جمعیتی بالغ بر ۵۹۰ هزار نفر پوشش می‌دهد و بیش از 105 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و بطور میانگین حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی‌ داشته است.

ساز و کار ارتباط کارآفرینان بومی و فعالان اقتصادی با بنیاد برکت مبتنی بر اصل اعتماد متقابل برای بازتولید سرمایه اجتماعی لازم برای مشارکت در راستای سرمایه گذاری مشترک در طرح‌های اقتصادی است.

بنیاد برکت در هر دو حوزه کارآفرینی فردی و جمعی سعی کرده با تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا شخصیت‌های حقوقی، یا مشارکت با افراد حقیقی در تاسیس شرکت‌های سهامی خاص به عنوان شخصیت‌های حقوقی قابل اتکا برای راه اندازی طرح های اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار کشور اقدام کند.

خط مشی بنیاد برکت، پس از شروع مشارکت در طرح اقتصادی این است که پس ظرف مدت سه تا پنج سال پس از مشارکت اقدام به فروش سهام خود به سهامداران شریک بر اساس توافق حاصله بصورت نقدی یا اقساطی می کند و این رویه برای کارآفرینان بومی بسیار مورد توجه است.

بنیاد برکت درصدد است در آینده در طرح‌های الگویی کارآفرینی، همکاری‌های بین مردم و سازمان‌ های صنفی، تولیدی و کارآفرینی را در مقیاس ملی و بین‌المللی تقویت کند.

تاکنون 45 طرح اقتصادی با مشارکت این بنیاد در مناطق محروم استان‌های مختلف کشور به بهره برداری قطعی یا آزمایشی رسیده است. عملیاتی شدن این ۴۵ طرح اقتصادی تاکنون منجر به ایجاد اشتغال برای ۶۸۶۶ نفر شده است و جمعیت کثیری نیز بطور غیر مستقیم بابت این طرح ها صاحب شغل و درآمد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها