4 تورنمنت معتبر تنیس و جوایز نقدی‌شان

تنیسورهای میلیون دلاری

کد خبر: ۶۷۷۳۶۱
تنیسورهای میلیون دلاری


جام جم ورزشی / دنیای تنیس دنیای هیجان‌انگیزی است. تنیس از پربیننده‌ترین رشته‌های ورزشی در دنیا محسوب می‌شود. رشد و بالندگی تنیس در دنیا و بخصوص در اروپا و آمریکا از اوایل قرن گذشته میلادی در اروپا و آمریکا آغاز و طی گذشت سال‌ها صاحب تورنمنت‌های بسیار معتبر و پربیننده‌ای در سطح دنیا شد.

گرند اسلم‌ها و رقابت‌های مختلف اوپن تنیس در سراسر دنیا معمولا جزو پربیننده‌‌ترین رقابت‌های ورزشی دنیا محسوب می‌شود. ستاره‌های پولساز و البته پولدار دنیای تنیس گرمابخش این رقابت‌ها هستند. تنیس زنان و مردان هر دو به یک اندازه بیننده دارد و البته جوایز نقدی که به قهرمانان تنیس در هر دو بخش زنان و مردان داده می‌شود معمولا تفاوتی با یکدیگر ندارد. جوایز نقدی کلان و قابل‌توجهی که به قهرمانان و اصولا شرکت‌کنندگان در یک تورنمنت معتبر تنیس داده می‌شود باعث شده تنیسورها جزو ثروتمندترین و پردرآمدترین ورزشکاران دنیا باشند.

در پایان هر سال میلادی هنگامی که فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا منتشر می‌شود حداقل دو تنیسور در این فهرست حضور دارند. درآمد نجومی برخی تنیسورهای درجه یک دنیا از جمله نادال و فدرر گاهی از درآمد سالانه ستاره‌های دنیای فوتبال یعنی کریس رونالدو و لیونل مسی هم سبقت می‌گیرد. تنیس بدون شک یکی از گران‌ترین ورزش‌های انفرادی دنیاست البته از لحاظ پرداخت پاداش‌های کلان. با این اوصاف نگاهی به جوایز نقدی اختصاص داده شده به تورنمنت‌های معتبر تنیس دنیا می‌اندازیم.

جوایز 4 تورنمنت معتبر

رقابت‌های تنیس ویمبلدون لندن قدیمی‌ترین رقابت‌های تنیس در سراسر دنیاست و جزو چهار تورنمنت معتبر تنیس در سراسر دنیا محسوب می‌شود. ویمبلدون نه‌تنها قدیمی‌ترین بلکه گران‌ترین تورنمنت تنیس در سراسر دنیا نیز به شمار می‌رود ، زیرا 42.3 میلیون دلار برای تنیسورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها کنار گذاشته می‌شود. ویمبلدون از سال 1877 بدون وقفه برگزار می‌شود. بعد از ویمبلدون لندن رقابت‌های تنیس اوپن فرانسه قرار دارد که با 34.5 میلیون دلار جایزه نقدی در رده دوم قرار دارد. تنیس اوپن فرانسه طی دو هفته در بهار برگزار می‌شود و بسیار پربیننده است، اما در رده سوم گران‌ترین تورنمنت تنیس دنیا، اوپن آمریکا با جایزه نقدی 34 میلیون دلاری قرار دارد. اوپن آمریکا که قدمتی طولانی دارد اوایل شهریور هر سال برگزار می‌شود، اما در رده چهارم هم اوپن استرالیا قرار گرفته که از سال 1905 میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده و هر سال اوایل زمستان علاقه‌مندان زیادی را به پاریس می‌کشاند و جایزه‌ای 33 میلیون دلاری دارد.

سهم کلان قهرمانان

قهرمانان این چهار تورنمنت معتبر تنیس، جوایزی قابل توجه دریافت می‌کنند. هر چند ویمبلدون از لحاظ مجموع جوایزنقدی در میان سایر تورنمنت‌ها یکه‌تاز است، اما این تنیس اوپن آمریکاست که به قهرمان خود جایزه بیشتری می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار، قهرمان اوپن آمریکا که در نیویورک برگزار می‌شود دو میلیون و600 هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند که حتی ویمبلدون هم از این لحاظ به پای آن نمی‌رسد. قهرمان ویمبلدون لندن هم دو میلیون و 437 هزار دلار می‌گیرد و قهرمان اوپن ملبورن استرالیا صاحب جایزه نقدی دو میلیون و 430 هزار دلاری خواهد شد. قهرمان تنیس اوپن پاریس هم دو میلیون و 42 هزار دلار به خانه می‌برد.

نایب قهرمانان خوشبخت

اما فقط این قهرمانان نیستند که در چهار تورنمنت معتبر تنیس دنیا صاحب جایزه‌های نقدی کلان می‌شوند، نایب قهرمانان این رقابت‌ها نیز پاداش‌هایی قابل توجه به جیب می‌زنند.

تنیسورهای راه‌یافته به فینال که البته با قبول شکست، نایب قهرمان می‌شوند یک تا یک میلیون و 300 هزار دلار پول دریافت می‌کنند که البته بیشترین پاداش نقدی برای یک نایب قهرمان متعلق به تنیس اوپن نیوریورک است که به نایب قهرمان خود یک میلیون و 300 هزار دلار می‌دهد. ضمن این که راه‌یافته‌ها به مرحله نیمه نهایی نیز بین 500 تا 650 هزار دلار منتفع می‌شوند که در این مرحله باز هم تنیس اوپن نیویورک است که پاداش نقدی بیشتری در مقایسه با سه تورنمنت دیگر به تنیسورها پیشکش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها