هرکس فکر می کند صعود می کنیم، رویا پرداز است

عزیزی: کروش باید بعد از جام جهانی برود

کد خبر: ۶۷۶۹۰۶
فوتبال خرمشهر را دریابید


امروز سوم خرداد است سالگرد آزادی خرمشهر ، خونین شهر همان شهری که امام خمینی آزادی آن را از عنایات خداوند دانست و فرمود«خرمشهر را خدا آزاد کرد »19 ماه اشغال خرمشهر بالاخره سوم خرداد 1361 با رشادت و شهادت ها پایان یافت و خوشحالی غرور آفرینی وجود ایرانی ها را پرکرد شادی و هلهه برای بازگشت گوشه ای از خاک وطن. از آن زمان تا کنون سالهای زیادی می گذرد سالهایی به اندازه یک عمر ولی در این مدت برای مردمان این خطه چه کرده ایم؟ فقط یک روز در سال و به بهانه عملیات «بیت المقدس» یادی می کنیم از مردم خونگرم خرمشهر، از استقامت ها و رشادت ها ،محمد جهان آرا ها و بعد از آن دیگر هیچ !فصل گذشته شاهد به بار نشستن زحمات تیم های خوزستانی بود فولاد در لیگ برتر و در بیشتر رده های پایه قهرمان ایران شد. نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر رسید. استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندنی شد فولاد نوین اهواز به لیگ 2 صعود کرد ولی در میان این همه خبر خوشحال کننده خبری شیرین برای خرمشهری ها وجود نداشت فوتبال خرمشهر هم مانند زندگی عادی مردم بعد از جنگ تحمیلی چندان بر وفق مراد نیست.فوتبال خوزستان از سال ها پیش مطرح بود و معدن بازیکن سازی.

در این بین خرمشهر گرچه زیر سایه همسایه اش آبادان قرار داشت ولی بازهم بازیکنان خوبی به فوتبال ایران تحویل داد. اگر بخواهیم از تیم ها و بازیکنان نامی این خطه یادی کنیم بهتر است از فرهنگ بادکوبه ای دروازه بان تیم شاهین خرمشهر نام ببریم دروازه بانی که به باشگاه پاس تهران پیوست و سپس به عضویت تیم ملی ایران درآمد. مجید بیشکار (عضو تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 1978 آرژانتین)، عبدالرزاق خادم پیر، زراعتکار و دانایی از تیم رستاخیر خرمشهر به فوتبال ایران معرفی شدند بد نیست بدانید تیم تاج خرمشهر یکی از نخستین تیم های شهرستانی بود که توانست تیم تاج تهران را با تمامی بزرگان آن زمانش مانند کوزه کنانی و جدیکار، با تک گل هوشنگ وزیری در خرمشهر شکست دهد.

نکته جالب در مورد هوشنگ وزیری این بود که او یکی از نادر افرادی در جهان به شمار می رفت که قلبش در سمت راست سینه اش قرار داشت!بعد از پیروزی انقلاب و خصوصا پس از پایان جنگ تحمیلی افول ستاره ها را شاهد بودیم البته در این دوران می توان به نامهایی چون مجتبی تقوی ، عبدالصمد مرفاوی و علی موسوی اشاره کرد ولی بعد از این ها بازیکن بزرگی از خطه پر استعداد خرمشهر به فوتبال ایران معرفی نشد! یادآوران شلمچه تنها تیم خرمشهری مطرح به لیگ دسته سوم کشور سقوط کرد و در فصل قبل هم نتوانست مجوز حضور در لیگ 2 را بدست بیاورد.از هیات فوتبال خرمشهر نیز خبری نیست که نیست پس از یکسال عدم حضور رئیس این هیات بدلیل دخالت سیاسیون، سال قبل خبری رسید مبنی بر منحل شدن هیات فوتبال این شهر ! از امکانات نداشته اش هم هر چه بگوییم بازهم کم است. با نزدیک شدن فصل گرما مشکلات فوتبال دوستان و اهالی ورزش خرمشهر دوچندان خواهد شد و ای کاش با وجود اهمیت بندر خرمشهر ، به ورزش و خصوصا فوتبال این شهر بها داده شود ، بهایی در حد استعداد های خرمشهر.

خانواده بزرگ ورزش/ حسین ردکا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها