از سوی نیروهای وزارت اطلاعات کشورمان

دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن آزاد شد

دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن، سلامت است

مقامات یمن با تأکید بر سلامت دیپلمات ربوده شده ایرانی و با اشاره به اقدمات انجام شده در زمینه شناسایی ربایندگان و عاملان شهادت ابوالقاسم اسدی، نسبت به آزادی هر چه سریع‌تر نیکبخت ابراز امیدواری کردند.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۱
دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن، سلامت است

«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به یمن سفر کرده است، ضمن دیدار با ابوبکر القربی وزیر امور خارجه و مقامات ذیربط امنیتی این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین گفت‌وگو و رایزنی کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این دیدارها مناسبات جمهوری اسلامی ایران و یمن را روابطی تاریخی، فرهنگی و عمیق دانست و افزود: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد.

«حسین امیرعبداللهیان» همچنین در این دیدار ، آخرین اقدامات طرف یمنی در خصوص «نوراحمد نیکبخت» دیپلمات ربوده شده کشورمان را جویا و اقدامات بیشتر برای آزادی هر چه سریعتر وی را خواستار شد.

وزیر امور خارجه یمن نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، این سفر را صفحه جدیدی در روابط دو کشور خواند و افزود: همه مقامات یمن بر توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند و آن را به نفع ثبات و امنیت یمن و منطقه می‌دانند.

مقامات یمنی بار دیگر ضمن تاکید بر سلامت دیپلمات ربوده شده کشورمان اضافه کردند: اقدامات مختلفی در زمینه شناسایی مرتکبان این عمل و همچنین عاملین شهادت «ابوالقاسم اسدی» دیگر دیپلمات کشورمان انجام داده و اظهار امیدواری کردند که هر چه سریعتر نوراحمد نیکبخت آزاد و به ایران بازگردد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه برای برگزاری دومین نشست کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر عازم دوحه شد. )فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها