مراسم سی و یکمین سالگرد ربایش چهار دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت (سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگارمقدم)، 13 تیرماه 1392 در محل سندیکای روزنامه نگاران لبنان برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۵۶۶
4 دیپلمات ربوده شده ایرانی زنده هستند

این مراسم با حضور هیاتی از خانواده های دیپلمات های ربوده شده ازجمله خانم مجتهدزاده مشاور رئیس جمهوری و رئیس مرکز امور زنان و خانواده (همسر سید محسن موسوی کاردار ربوده شده)؛ دکتر میشل موسی رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس لبنان به نمایندگی از رئیس پارلمان این کشور، شربل وهبی معاون وزارت خارجه به نمایندگی از عدنان منصور وزیرخارجه لبنان، نماینده فرمانده سازمان امنیت عمومی، رؤسای خبرگزاری ملی و شورای ملی اطلاع رسانی، چندتن از وزرا و نمایندگان سابق، فعالان حقوقی، احزاب لبنانی، نمایندگان گروه های فلسطینی و حضور گسترده خبرنگاران 17 رسانه دیداری و شنیداری، برگزار شد.

در این مراسم، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران این پرونده را موضوعی ملی و انسانی دانسته و با تاکید بر زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی، خواستار اعمال فشار جامعه بین المللی بر این رژیم برای آزادی هرچه سریعتر دیپلمات های ایرانی شد.

سفیر کشورمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی دولت لبنان در این خصوص ازجمله ارسال نامه های رسمی به دبیرکل سازمان ملل و ثبت نامه های مزبور مبنی بر ربایش 4 دیپلمات ایرانی در لبنان توسط عوامل رژیم صهیونیستی، مسئولیت دولت لبنان و نیز سازمان ملل در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

سایر سخنرانان ازجمله نمایندگان رئیس پارلمان و وزیرخارجه لبنان نیز با محکوم کردن پدیده آدم ربائی به شکل کلی و نقض موازین بین المللی و نادیده گرفتن مصونیت دیپلماتیک 4 دیپلمات ربوده شده، از رفتار دوگانه سازمان های بین المللی و طفره رفتن آنها از تحرک مؤثر جهت روشن شدن سرنوشت دیپلماتهای ایرانی انتقاد کردند.

سخنرانان مذکور همچنین ضمن ابراز همبستگی کامل با خانواده ربوده شدگان و مغایر دانستن ربایش طولانی مدت افراد فوق با کلیه موازین شرعی، اخلاقی و بین المللی، خواستار اهتمام جدی تر جامعه بین المللی ازجمله دولت لبنان جهت پایان بیش از سه دهه انتظار خانواده های مزبور شدند.

همچنین مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ سلام دولت و ملت ایران به مردم مقاوم لبنان و فلسطین، از دولت لبنان و نهادهای بین المللی خواست با احساس مسئولیت بیشتر، نسبت به حل این پرونده و تعیین سرنوشت دیپلمات های ایرانی اقدامات جدی و مؤثر به عمل آورند.

خانم مجتهدزاده با اشاره به نبود هیچ مدرکی دال بر شهادت 4 دیپلمات ایرانی، علت انکار زنده بودن آنها ازسوی عوامل وابسته به رژیم اشغالگر قدس را سناریوئی صهیونیستی برای فرار از مسئولیت بین المللی چه از لحاظ مسئولیت ربایش 4 دیپلمات در دوران اشغال لبنان ازسوی آن رژیم و چه از نظر مخفی کردن آنها در زندانهای رژیم مزبور پس از انتقال آنها از لبنان به فلسطین اشغالی، دانست.
 (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
۰
۰
انشا الله به سلامت برگردند. صهیونیسم جایی جز لانه عنكبوت ندارد
یك هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
۰
۰
آیا تاحال این موضوع كه اسرائیل زندانیان تا چند سال متوالی بنابه دلایل مختلف نگه میدارد مورد بررسی قرار گرفته است یا نه تابرآن اساس موضوع این عزیزان موردپیگیری قرار گیرد
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
۰
۰
مرگ بر صهیونیسم خبیث و پلید كه چیزی جز ترور و قتل و غارت در كارنامه سیاه وننگین خود ندارد انشاا... این عزیزان هرچه زودتر به آغوش میهن عزیزمان باز گردند
یوسف گمگشته باز آید به كنعان غم مخور ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
۰
۰
اللهم عجل لولیك الفرج

نیازمندی ها